    Date: Tue, 30 Apr 2013 18:49:37 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <517e2fbd$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e37d6$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e4190$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e4b64$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e56e7$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e65fa$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e7793$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <517e8942$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fb4d5$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fbb25$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fc12f$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 30.04.2013 15:03, krys pisze:
    > Ale wiesz, wspólnota oszołomów będzie oparta na wolności jednostki.

    Nie ma takiej opcji. Każda wspólnota oznacza ograniczenia. Oczywiście,
    odpowiednio mała ma mniej, ale i mniejsze możliwości. Jak ogłosisz
    niepodległość w swoim domu na swoich 4 metrach kwadratowych to za daleko
    nie zajedziesz na tej wspólnocie rodzinnej, choć będziesz miała w niej
    prawie pełną wolność wewnętrzną.

    >To inna
    > wspólnota, niż Ty proponujesz.

    No inna. Tu się zgadzam.

    > Co to za wspólnota, jak chcesz dzielić i rządzić? Tan ma nie palic, ten nie
    > ćpać, blokersi do gazu...

    A to zależy. Jak będę miał siły dość na takie rządzenie, to będzie
    dyktatura. Ale jak większość wspólnoty będzie miała takie przekonania,
    to owszem, wspólnota.

    Popatrz na wspólnotę Amiszów. Jest wspólnota? Jest. Zakazy i nakazy są? Są.
    Dużo ostrzejsze niż w Polsce? Owszem. Ważne, żeby się większość
    wspólnoty z tymi ustaleniami zgadzała.
    > Ale ja nie postuluję wprowadzenia zakazów z tego powodu.

    A ja postuluję. Ty nie jesteś mną, a ja nie jestem tobą.

    > Nie zwalam winy na otoczenie za swoją nieudolność i nie oczekuję, że ono
    > załatwi sprawę za mnie!

    A ja nie nazywam tego nieudolnością, bo brzmi pejoratywnie. Po prostu
    każdy ma swoją moc. Jeden łamie kark tygrysowi a mamuta dusi
    pierdnięciem, a drugi potrzebuje wspólnoty do obrony przed pszczołami.
    Jeżeli taką znajdzie, to jego plus.

    > Zatruwając życie innym (tu - palaczom)?

    też tak czasami bywa. Mordercom i złodziejom też ,,zatruwa'' życie i to
    akceptujesz. Różnica między nami jest po prostu w ustalonej liście
    rzeczy do eliminowania. Ty masz mniejszą/inną, ja mam większą/inną.

    > Nie możesz wypowiadać się za całą resztę.

    Póki nie jestem dyktatorem, nie mogę. Wypowiadam się za siebie. Tak jak
    i ty.
    A to czyje zdanie i czy w ogóle uwzględni wspólnota to inksza inkszość i
    se możemy tu trzepać pianę do grudnia.

    > Nie masz prawa decydować za dorosłych ludzi, czy sobie zechcą zaszkodzić.

    To twoje zdanie. Moje jest inne.

    > Nie przynosi. Odbiera wolność do robienia sobie krzywdy na własne życzenie.

    Ale daje zdrowsze życie. I chroni innych.

    > Gdyby akcyza nie była zyskiem, nie byłoby wojny z kontrabandą.

    No jest wojna z dostarczaniem tanich fajek, bo celem jest żeby były
    drogie i nie zachęcały do palenia. Poza tym, pisałem, że akcyza jest
    także pewnym odszkodowaniem dla społeczności za straty jakie
    społeczności palacz wyrządza. Dopuszczenie fajek bez akcyzy oznacza więc
    dwie straty:

    a) zanik zniechęcającej funkcji akcyzy
    b) brak choć finansowego odszkodowania od palacza za jego działanie
    szkodliwe

    Przesadzasz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek