    From: "hiki o!" <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Fri, 26 Apr 2013 23:31:29 +0200
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5mo3$c2l$1@node2.news.atman.pl> <kl5nm5$5b9$1@news.task.gda.pl>
    <kl5pi1$oj$2@node1.news.atman.pl> <kl5qj8$ead$1@news.task.gda.pl>
    <kl5rdh$oj$4@node1.news.atman.pl> <kl60nl$vdd$1@news.task.gda.pl>
    <kl7sbi$o6j$3@node1.news.atman.pl> <kl7uq7$u3r$1@node1.news.atman.pl>
    <517785dc$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl81ol$l5f$2@node2.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1304242244210.632@quad>
    <5178d5de$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
    <klasep$f59$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304252206480.3740@quad>
    <klelq3$gkr$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304262243350.1756@quad>

    > "...czy mozna przekazac majatkowe prawa autorskie do dzziela..."
    > to Twoje słowa - nazwa czynności tworzącej prawo jest już
    > drugorzędna, chodzi o to, że "stosuje się przepisy dotyczące
    > rzeczy" (do praw).
    >
    > To umowa o dzieło z przekazaniem praw istnieje poprzez podobieństwo
    > do umowy o rzecz, nie na odwrót :)
    > Jeśli więc mamy umowę o rzecz, to jest to pierwotna, "właściwa"
    > forma umowy.

    Ale prawa autorski emajatkowe nie dotycza glownie a moze zwlaszcza
    rzwczy w postaci przedniotow. Poniewazbo ;) jest dosc oczywiste, ze jak
    przekazuje ktos komus pomnik sztuk jeden w postaci pomnika, to odbiorca
    sobie jego wlasnym pomnikiem moze zarzadzac jak chce.

    Bardziej problematycznie jest, gdy owo dzielo nie jest rzecza w sensie
    fizycznym. Bo czy powiesc jest rzecza? Nie jest. A dzielem - jest.

    Wiec moje pytanie bylo - skoro dzielem jest wyklad (czy cóś) to czy jako
    zlecajacy wykonanie dziela bede mogl prosic o przekazanie praw
    autorskich do tegoż... I co bedzie moimi prawami wtedyż :)

    Skad moja ta mysl zagmatwana? Otoz z liczenia podatku do umowy o dzielo
    z jak i bez przekazania praw - bo z tego co pamietam, to roznie sie to
    liczy (ale moge byc w bledzie, bo nie dzielam odkad fakturuje).

    Wiec jezelizby ;) dzielotworca chcial wycisnac z umowy max, to powinien
    prawa przekazac, wtedy mniejszy podatek...

    ...ale... czy moze przekazac prawa do wykladu? dziela podobnoż ;)

    Bo jesli nie moze, a jednoczesnie liczy rachunek jakby mogl to US sie
    ucieszy karajac za taki niuans ;)

    zen.aspx