    Date: Wed, 24 Apr 2013 09:38:19 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304231513411.3476@quad> <kl637r$80v$1@news.task.gda.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304231943090.3476@quad>

    > Niezależnie od dyskusyjności "nacisków", IMO to jest w miarę
    > akceptowalne rozwiązanie - sprowadza się do nacisków właśnie,
    > a nie do karania (jak np. za niezapięcie pasów).

    Ale to jest kwestia tylko logiki i podejścia. To tak jak z kartami
    płatniczymi. Nie wolno doliczać prowizji za płatność kartą ale wolno
    rabat za płatność gotówką.

    Zamiast walnąć karę za jazdę samochodem można dać nagrodę za jazdę
    rowerem. Na to samo sumarycznie wyjdzie, a nie trzeba zatrudniać ludzi
    do ścigania jeżdżących samochodem, bo ci na rowerach sami się po nagrodę
    zgłoszą. No i postrzeganie społeczne inne, jak widać sam się na to
    złapałeś.

    > Oj, to takie trudne do zauważenia, że u WSZYSTKICH którzy
    > czegoś nie robią działa "niedasię"?

    Nie. Wiele rzeczy, których nie robię, nie robię albo dlatego, że Mi Się
    Nie Chce, Ale Dałoby Się albo po prostu nie mam bladego pojęcia. Np.
    moje zniszczone plecy są wynikiem tego, że w pewnym momencie nie miałem
    wiedzy, którą mam teraz i nie stosowałem się do zasad, które mogły mnie
    uchronić przed uszkodzeniem. Więc już zacząć by trzeba od edukacji,
    której przez lata nie miałem i dopiero doszkoliłem się, jak mi siadło i
    temat drążyłem. I wdrożenie podstawowej gimnastyki dla wszystkich nie
    byłoby takie złe (pomijam tu niuanse realizacji)

    > E, to symylacja gimnastyki jest. Chyba.
    > 5 minut to kwalifikuje się na rozruch.
    > Źle myślę?

    Na mój gust źle. Bo nie mowa o treningu albo nawet rehabilitacji, a o
    profilaktyce 5-10 minut dziennie na profilaktykę lepsze niż 0 minut
    dziennie.

    > Po prostu widzę jak działają takie mechanizmy w innych miejscach.
    > Prawdą jest, że większość obserwowanych przypadków sprowadza się
    > do kija, nie do marchewki.

    No więc dyskutujmy jakieś projekty wdrożone albo choć zaplanowane do
    wdrożenia. Bo na razie to

    Ja: Fajnie byłoby zbudować dom.
    Gotfryd: ale wiesz, ten płaski dach to słaby pomysł, bo śnieg będzie
    zalegał.

    > Idea sama z siebie raczej nie chce działać :(

    No ale oczekujesz, że teraz ci z palca przedstawię zatwierdzony projekt
    domu? Bo się rozmarzyłem gdzieś i westchnąłem ,,fajnie byłoby mieć dom''?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek