  • Data: 2004-04-27 18:33:04
    Temat: Re: [OT] ksiazeczki mieszkaniowe
    Od: "Nixe" <n...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

    Renata Gołębiowska pisze:

    > To nie jest truizm. To teza nie do obrony.

    Powtarzam - dla mnie jest to truizm. Jedna z zasad etyki moralnej, która nie
    wymaga tłumaczenia czy udowadniania. Jeśli dla Ciebie nie*, to widocznie nie
    osiągnęłaś odpowiedniego stopnia świadomości, a ja nie jestem w stanie
    wytłumaczyć Ci oczywistości. Pewne rzeczy człowiek nabywa wraz z wychowaniem,
    rozwojem społecznym. Nie nauczy się tego inaczej - tak samo, jak nie nauczy
    się, dlaczego nie wolno kraść, zabijać i dlaczego nie wyciera się nóg w
    wycieraczkę sąsiada.

    *przypuszczam jednak, że doskonale wiesz o co mi chodzi, ale nie rozumiem,
    dlaczego każesz tłumaczyć sobie coś, co rozumieją już małe dzieci

    > Niemiłej ironii. A przecież "nie można być niemiłym dla innych"
    > Nieprawdaż?

    Wróćmy może do początku dyskusji. Napisałam Ci, że "nabijanie się z czyjejś
    niewiedzy świadczy o poczuciu humoru dość niskich lotów" Innymi słowy dałam
    Ci do zrozumienia, że Twoje zachowanie można określić jako niekulturalne. Czy
    wg Ciebie zwrócenie komuś uwagi, że jest niekulturalny powoduje, że osoba
    zwracająca taką uwagę sama staje się niekulturalna?

    > A czy ja piszę, że napisałaś, że wyłącznie?

    Dlaczego robisz ze mnie idiotkę?
    Twoje pytanie wyraźnie sugeruje, że odebrałaś moją wypowiedź tak, jakbym
    napisała, że należy sobie robić jaja_wyłącznie_z siebie.

    > Ja się pytam czy wyłącznie.

    Po co, jeśli wcześniej było jasno napisane, że NIE wyłącznie?

    > Ze znakami pytania masz takie same problemy jak ze smileyami?

    Myślę, że nie większe, niż Ty ze zrozumieniem słowa pisanego.

    > Biedne kabarety i biedni satyrycy bez krzty kultury osobistej.

    Nie wiedziałam, że pl.soc.prawo jest sceną polskiego kabaretu.
    Naprawdę nie rozróżniasz żartów satyrycznych od nabijania się z kogoś, kto
    zadał wg Ciebie głupie pytanie?
    Czy podobnie będziesz sobie robić jaja z 80-letniego sąsiada nie potrafiącego
    skonfigurować OE tłumacząc się, że kabareciarze też się nabijają, a jak
    sąsiad jest gapa, to płaci gapowe w postaci Twojego nabijania się?

    > Tak jest. Kto jest gapa, ponosi tego konsekwencje.

    Dlaczego wycinasz zdania z kontekstu i nie odpowiadasz na moje argumenty?
    Może spytam wprost - czy uważasz, ze Twoje nabijanie się z MarkX'a, który po
    prostu był totalnie zielony w temacie i miał do tego prawo, jest konsekwencją
    jego niewiedzy?

    > EOT to END of topic, czyli KONIEC tematu.

    Ale temat jak widać się nie skończył.

    > Ależ to nie jest żadna myśl. To są dwa proste pytania. Do ciebie.

    Więc może rozwiń pytanie, bo nie wiem, o jakie konkretne "nieprzedstawianie
    się komuś" Ci chodzi.

    > Znów jakiś problem ze znakami zapytania?

    Naprawdę brakuje Ci innych argumentów?

    --
    M.