    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: mojego syna porazil prad
    Date: Mon, 10 Jan 2005 10:31:32 +0100

    Sebastian Bialy wrote:

    > Nie - różnicówka działa jako wyłacznik badający upływ z instalacji - a
    > proces rażenia prądem niekoniecznie musi być związany z upływem (99%
    > wypadków jest z nim związany zapewne, ale 1% pewnie nie). Konkretnie
    > jeśli jesteś dobrze izolowany od podłoża i dotkniesz obydwu żył to
    > różnicówka nic nie zauważy, będziesz dla niej jeszcze jednym
    > odbiornikiem prądu z zamkniętym obiegiem między przewodem L i N.

    Dawmo dawno temu bylem sobie przez pare dobrych sekund takim odbiornikiem
    "miedzyfazowym" 380 V (stalem na specjalnym dywaniku izolujacym mnie od
    ziemi..
    Wrazenie niesamowite, ale poza tym spoko...zyje juz po tym ponad 30 lat..
    rozncowka oczywisce na to nic nieporadzi ale na glupote lekarstwa nie ma..

    > Błędny jest pogląd jakby różnicówka chroniła przed porażeniem - raczej
    > przed upływem, co pośrednio chroni przed porażeniem.

    roznicowka choni przed porazeniem ale nei bezposrednio..
    przy uszkodzeniach izolacji powstaje wlasnie ow prad i roznicowka wylacza..

    A jakk tos za odbiornik energii elektrycznej che robic to na to
    ZADNYCH sposobow nie ma..

    Boguslaw