  • Data: 2018-06-22 19:25:35
    Temat: Re: [OT]Re: W konstytucji powinno być zapisane...
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.06.2018 o 15:33, Kviat pisze:
    > Nie rozumiem tego rozdwojenia jaźni w społeczeństwie... dlaczego
    > producent dopalaczy ma odpowiadać za skutki jego użycia, a taki
    > producent noży, broni, butaprenu, środka do czyszczenia kibli nie?
    > Producent noży przecież nawet bez żadnych badań wie, jakie mogą być
    > skutki użycia noża. Producent środka do czyszczenia kibli - wystarczy,
    > że zamieści informację na opakowaniu.

    Bo właśnie dopalacz jest celowo produkowany po to żeby był zażywany, zaś
    butapren jest produkowany po to żeby kleić stołki.

    Gdyby jakiś producent butaprenu wpadł na pomysł że lepiej namawiać
    małolaty do wąchania kleju niż namawiać stolarzy do stosowania, to
    prędzej czy później miałby z tego powodu większe lub mniejsze kłopoty.

    > Argument, że dopalacze są celowo produkowane żeby szkodzić ludziom (a
    > noże nie...) również mnie nie przekonuje, ponieważ broń też jest
    > produkowana tylko i wyłącznie po to, żeby szkodzić ludziom.

    Dlatego produkcja i handel bronią na całym świecie jest regulowana i
    nigdzie nie uświadczysz (poza może jakąś Somalią) zupełnie wolnego
    handlu nią.

    > producentów i handlarzy bronią do więzień się nie wsadza.

    No jak się nie wsadza jak się wsadza? Spróbuj sprzedawać na bazarze
    broń. Dla niepoznaki możesz nazwać ją sprzętem ogrodniczym.

    p. m.