  • Data: 2018-06-23 12:41:49
    Temat: Re: [OT]Re: W konstytucji powinno być zapisane...
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-22 o 19:25, m pisze:

    > Dlatego produkcja i handel bronią na całym świecie jest regulowana i
    > nigdzie nie uświadczysz (poza może jakąś Somalią) zupełnie wolnego
    > handlu nią.

    Przecież właśnie o to mi chodzi, że produkcję broni da się regulować, a
    narkotyków się nie da?
    Podmiot produkujący otrzymuje koncesję, jest kontrolowany i może
    legalnie produkować i sprzedawać.
    Spróbuj dostać koncesję na produkcję narkotyków...

    > No jak się nie wsadza jak się wsadza? Spróbuj sprzedawać na bazarze
    > broń. Dla niepoznaki możesz nazwać ją sprzętem ogrodniczym.

    Ale to handel nielegalny.
    Handlarzy trampek, którzy sprzedają bez paragonu, bo spadły z tira, też
    się wsadza do więzień. Handlarzy kradzionych rowerów też, itd... Ale
    przecież nie o tym jest dyskusja.
    Dyskusja jest o tym, że jest możliwy legalny handel bronią, a narkotyków
    w żadnym przypadku.

    Ja piszę o tym, że handlarz bronią, legalny, nie idzie do więzienia za
    skutki użycia tej broni.
    Dlaczego w przypadku narkotyków nie może być podobnie?
    Nie ma żadnych racjonalnych przeszkód żeby nie mogło być podobnie,
    oprócz nacisków elektoratu na polityków.

    Jeszcze raz pozwolę sobie zauważyć, że ci sami ludzie, którzy nie chcą
    legalizacji narkotyków, nie mają nic przeciwko legalnej produkcji broni
    i nie domagają się karania handlarza w przypadku użycia tej broni.
    Gdyby chcieli być konsekwentni, to powinni również domagać się karania
    sprzedawców broni. Skutki użycia broni zawsze są tragiczne. A w
    przypadku narkotyków niekoniecznie (duży skrót myślowy, ale wiesz o co
    mi chodzi).

    Pozdrawiam
    Piotr