    From: sco <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT]Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Date: Tue, 28 Jun 2011 02:56:58 +0200
    <itf37k$njg$1@news.onet.pl> <9dxbyngqne3s$.dlg@kapselek.net>
    <itf3pk$pqa$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1106171306240.3636@quad>
    <itfgbo$ev9$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1106171534370.616@quad>
    <itmls0$iio$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1106230132380.3984@quad>
    <4e029f77$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1106231213510.2396@quad>
    <4e032ecb$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1106231615540.2396@quad>
    <4e035dac$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1106232243080.3700@quad>
    <4e03b329$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1106250903490.2208@quad>
    <4e05cd95$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1106251527160.2256@quad>

    > Trzymam za słowo do najbliższego flejma o tym, jak to rowerzyści
    > oślepiają ;)
    Tak moze o tym oslepianiu:
    Nie wiem czy to ja jestem wrazliwy na swiatlo czy mam maniakalne
    urojenia ale te ledowki jednak oslepiaja ;)
    Moze nie kierowcow ale rowerzystow jak najbardziej. Najgorsze sa te co
    nawalaja jak latarki taktyczne ze strebo. Dla tych co nie wiedza, ten
    tryb w latarkach taktycznych sluzy do dezorientacji i oslepiania
    przeciwnika. Juz kilka razy mialem taki motyw ze jak gosciu z przeciwka
    mi mrygal tym w *dzien* to musialem zwolnic i walic prawie po poboczu bo
    nie widzialem czy jade na niego, kolo niego czy w ogole nie jestem
    porywany przez obcych. A z tego co pamietam ma byc swiatlo przednie, ale
    nie ma zakazu mrygania po oczach ani montowania swiatel rozpraszajacych
    uwage. Zreszta po kij komu swiatla w dzien na DDR?
    IMO prawo dla rowerow powinno byc sformulowane jak dla kierowcow.
    Rozdzielic poruszanie sie po drodze, sciezce, chodniku, dla kazdego dac
    jakies obowiazki. Kolejno: swiatla (sprecyzowane jakie i jakich nie
    wolno) i kamizelka calodobowo, swiatla(j.w.) od zmierzchu do switu, a na
    chodniku zaskocze - brzeczyk. A brzeczyk po to zeby ostrzegal z
    dystansu, powiem ze swietna sprawa, troszke wkurza ale bezpieczniej.
    Ostatnio zrobilem sobie taki eksperyment, rozregulowalem dzwonek zeby
    nawalal przy kazdym wstrzasie czyli na chodniku, a na sciezce cisza. W
    99% wyeliminowany problem pieszych zmieniajacych pas bez obejrzenia sie.
    Nawet plotkary wylazace z lumpeksu nie wpakowaly mi sie pod kola.
    Wychodzi to dobrze dla wszystkich, rowerzysta nie musi sie martwic ze w
    ostatniej chwili wyprzedzany pieszy wejdzie mu pod kola, w jakims
    stopniu ludzie wylazacy zza rogu, ze sklepow itp sa informowani. No a
    piesi nie beda jeczec ze ktos im w tylek wjezdza.
    Ale sie rozpisalem, pozdrawiam, sco.