  • Data: 2006-03-27 15:53:37
    Temat: Re: OEM
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Motyliński [###m...@w...pl.###] napisał:

    > No tak, tylko że nikomu nie daje się do przeczytania licencji przed
    > zakupem oprogramowania, a skoro zapłaciłem (załóżmy że nie jestem
    > informatykiem i nie wiem co to OEM), kupuję komputer z Windowsem,
    nie
    > wnikam czy to OEM, czy BOX bo nawet nie wiem, że istnieje takowy
    > podział, dla mnie OEM na fakturze to jakiś niezrozumiały symbol. Po
    pół
    > roku komputer mi się spalił, no to kupiłem sobie drugi, ale już bez
    > Windowsa, bo przecież tego mam i pewnego dnia dostaję wezwanie do
> [...]

    Nie dostaniesz takiego wezwania, bo choć naruszenie umowy jest to w
    praktyce nie ma siły ludzkiej - moim zdaniem - by tego dowieść.

    > A podpisywałem coś? Znak kilka przypadków
    > naruszenia warunków licencji i wygranych przez powodów spraw przed
    > sądem, ale te licencji dotyczyły oprogramowania dedykowanego i
    kupujący
    > dostawał takową do przeczytania przed zakupem i musiał ją podpisać
    przy
    > zakupie.

    Wygrane sprawy prawie wyłącznie dotyczą przypadków, gdy naruszenie
    warunków było związane z popełnieniem przestępstwa. Przynajmniej ja
    nie znam innego przypadku. Było to wiele razy wałkowane tutaj, więc
    odsyłam do archiwum.