  • 1. Data: 2004-12-02 23:27:41
    Temat: ODMÓWIONO MI WYDANIA PARAGONU ZA ZAKUPIONY TOWAR:(
    Od: kukua<r...@w...pl>

    czy jest obowiazek posiadania kasy fiskalnej wszedzie w kazdym
    punkcie sprzedazy?

    wiem ze była ostatnio ta głosna sprawa z taksówkarzami... a jak to
    jest np z drobnymi sklepikarzami? np na targach ?

    byłam w takim włąsnie miejscu gdzie ludziE sprzedaja w
    swooich 'kramach' , które stoja tam na stałe. kupowałam jakies
    drobne rzeczy, same słodycze na wage. ale cena wydawała mi sie
    podejrzanie wysoka wiec poprosiłam o paragon.

    dowiedziałam sie ze owa pani nie ma kasy fiskalnej i nie wyda mi
    takiego dowodu zakupu . hm była przy tym wybitnie niemiła, wreczyła
    mi jakis kartonik z cena napisana długopisem...

    zastanawiam sie skad jej oburzenie? czy popełniłam gafe? nie ma
    obowiazku mi dac paragonu?? hm. powiedzcie mi jak to jest???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-02 23:46:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kukua" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czy jest obowiazek posiadania kasy fiskalnej wszedzie w kazdym
    > punkcie sprzedazy?

    Nie ma.

    > zastanawiam sie skad jej oburzenie? czy popełniłam gafe? nie ma
    > obowiazku mi dac paragonu?? hm. powiedzcie mi jak to jest???

    Jak się tak zastanowić, to w sumie się jej bardzo nie dziwię :-))

  • 3. Data: 2004-12-03 00:05:03
    Od: kukua<r...@w...pl>

    > Użytkownik "kukua" napisał w wiadomości
    >
    > Nie ma.

    > Jak się tak zastanowić, to w sumie się jej bardzo nie dziwię :-))

    no przeciez nie powiedziałam jej : "babo cos mi za duzo policzyłas"

    tylko : " czy mogłabym prosic o paragon" a ta mnie zezwała hehe

    mogła mi wyjasnic ze nie musi miec kasy fiskalnej a nie zachowywac
    sie jak prymitywny babol.

    swoja droga mnie oszukała ;)
    ale chciałam zapytac tylko o te kasy- dzieki za odp.

    czyli jak ona rozlicza sie z dochodów?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-12-03 00:13:30
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > czyli jak ona rozlicza sie z dochodów?

    albo wcale albo ryczalt.

    jak chcesz paragonik to idziesz do sklepu. nie chcesz paragoniku,
    idziesz do budki.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2004-12-03 03:14:47
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    rezist.com wrote:

    > albo wcale albo ryczalt.
    >
    > jak chcesz paragonik to idziesz do sklepu. nie chcesz paragoniku,
    > idziesz do budki.

    A jak okreslona jest granica miedzy sklepem a budka?

    WL

  • 6. Data: 2004-12-03 08:53:43
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "Wieslaw Lubas" <v...@m...put.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:cooloj$kdj$2@opal.icpnet.pl...
    > A jak okreslona jest granica miedzy sklepem a budka?

    skalą obrotów rocznych???... ;)

    > WL

    regent...

  • 7. Data: 2004-12-03 08:59:21
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    kukua pisze:

    [...]

    Sam przyznales, ze wydala ciparagon z napisem "cebula"
    tyle ze "nie fiskalny"

    > mogła mi wyjasnic ze nie musi miec kasy fiskalnej a nie zachowywac
    > sie jak prymitywny babol.

    A dlaczego ma byc towim korepetytorem z prawa podatkowego ?

    > swoja droga mnie oszukała ;)

    No to jest karygodne..

    > ale chciałam zapytac tylko o te kasy- dzieki za odp.
    > czyli jak ona rozlicza sie z dochodów?

    A dlazego uwazasz, ze masz prawo o tym wiedziec ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-12-03 10:25:05
    Od: Ela<e...@w...pl>

    hmm... a jak sprawdzić, czy ktoś ma obowiązek posiadania kasy
    fiskalnej, czy go nie ma? jeśli ktoś ma przychody, których nie
    ewidencjonuje, zaniża wysokość przychodu?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-12-03 10:40:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > czyli jak ona rozlicza sie z dochodów?

    sprzedaz nieudokumentowana. (dowod wewnetrzny)
    Jezeli sprzedaz przekroczy 40 000 to wtedy bedzie musiala zakupic,
    chyba ze zalozyla firme w 2004 roku to wtedy gdy przekroczy 20 000.

    P.

  • 10. Data: 2004-12-03 18:47:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > jak chcesz paragonik to idziesz do sklepu. nie chcesz paragoniku,
    > idziesz do budki.

    To zależy, jak do końca rozumiemy problem "paragonu". Bo jak to ma być
    paragon fiskalny, to faktycznie osoba kasy nie posiadająca wystawić go nie
    może z przyczyn technicznych. Jeśli zaś pod tym słowem rozumiemy "dowód
    sprzedaży" to niestety, ale obowiązek ma go wystawić każdy podmiot
    gospodarczy. Tak naprawdę może my w Kiosku zażądać faktury i odmowa jej
    wystawienia przez sprzedawcę jest przestępstwem karnym-skarbowym.