    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC z PZU
    Date: Wed, 13 Sep 2006 19:14:02 +0200

    > Ja miałem gorzej, bo stara umowa nie została wogóle wypowiedziana. Po
    > zaproszeniu od nich, uprzejmie (acz pisemnie za potwierdzeniem odbioru)
    > podziękowałem im za zaproszenie, napisałem że jestem już ubezpieczony
    > gdzie
    > indziej (ksero ubezpieczenia), więc chętnie skorzystam z zaproszenia jak
    > mi
    > się aktualne ubezpieczenie skończy.
    >
    > Generalnie było to rżnięcie głupa, ale jakby pomogło. Nie odzywają się od
    > tego czasu (żeby nie zapeszyć, mają chyba na to kilka lat jeszcze ....)

    Moze zapytaj sie Rzecznika Praw Ubezpieczonych o jedna rzecz.

    a) przyznali sie, ze pismo dostali... czyli ze zapoznali sie z jego
    trescia - w tym przypadku nie jest wazne KIEDY je przeczytali (faks mogl
    lezec u Manka na biureczku), tylko kiedy Ty je im DOSTARCZYLES (data nadania
    faksu w godzinach pracy).

    b) przytocz art. 61 kodeksu cywilnego - o skutecznym oswiadczeniu woli...
    wydaje mi sie, ze PZU przyznajac sie na pismie (ow paszkwil) do zapoznania
    sie z trescia Twojego oswiadczenia - tym samym odebralo jego tresc i mozesz
    sie na to powolywac w mysl Kodeksu Cywilnego.

    Tak czy tak skontaktuj(-cie) sie z Rzecznikiem Praw Ubezpieczonych i
    trzymajcie dokumentacje przez 10 lat (nie wiem ile wynosi okres
    przedawnienia, ale we wszelkich przedawnieniach autochtoniczni grupowi
    prawnicy podaja max 10 lat :-) ).

    Pozdrawiam,

    Tiger