    From: "Robert J." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC w PZU
    Date: Wed, 2 Nov 2005 14:54:25 +0100

    > A na jakiej podstawie?? Umowa jest.

    No właśnie. Podaj podstawę WAŻNOŚCI polisy. Umowa jest ważna pod warunkiem
    opłacenia składki. Ja jeszcze jak rozkładałem swoje polisy na raty to przy
    każdej kontroli policja pytała o dowód wpłaty. Czyli co, każdy policjant
    miał takie widzi misię?

    > Ja w zeszlym roku mialem podobna sytuacje. OC rozlozone na dwie raty. Tak
    > sie zlozylo ze w terminie drugiej raty zaplacic nie moglem bo nie mialem
    > pieniedzy.
    > Poszedlem po 20 dniach i zaplacilem z odsetkami.

    Bo udało Ci się uniknąć w tym czasie kontroli na drodze.

    > W PZU powiedzieli mi ze nie
    > ma to najmniejszego znaczenia bo OC jest tak czy inaczej wazne.

    Nie wiem, nie jestem prawnikiem. Ale z mojego doświadczenia wynika, że jeśli
    rata nie jest opłacona to polisa w tym czasie nie jest ważna. Może się mylę,
    ale wolę tego nie sprawdzać :-)))))