    From: Krzysztof Miodek <k...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC i UFG. Poczatujacy kierowcy strzezcie sie ! (dlugie)
    Date: Thu, 6 Feb 2003 02:38:50 +0000 (UTC)

    On Thu, 6 Feb 2003 02:50:38 +0100, Łukasz <c...@p...fm> wrote:

    > No fakt przerąbane ja tez dopiero ca zakupiłem furke i też wiadomo mi że
    > miesiąc brykam na ubezpieczeniu poprzedniego właściciela, ale nie
    > skojarzyłbym że z chwilą przerejestrowania traci ważność. Na szczęście
    > jeszcze nie przerejestrowałem, ale miałem to zrobic na dniach. Ale z tego co
    > czytam muszę zarejestrować 2 tyg. po zakupie więc po jaką mi cholerę miesiąc
    > ubezpieczenia OC z poprzednika?? wystarcza przecież 2 tyg. Toż to są
    > przekręty. I jeszcze nic niepowiedzą :(( pewnie bym sie nadział na podobny
    > numer. Ehhh co za świat. Sorry że tak... ale ten post mi pomógł

    Kurcze ludzie!
    Po pierwsze - myśleć! Na OC są dane samochodu i właściciela.
    Przerejestrowujesz - zmieniają się te dane. To jak OC ma zachować ważność??
    A na dowodzie jest jak byk napisane, że wszelkie zmiany należy zgłaszać w
    terminie 30 dni. Czyli tyle czasu jest na przerejestrowanie.
    Pułapka jest inna. W ciągu 14 dni należy zapłacić podatek od umowy
    kupna-sprzedaży, ale to już jest fiskus...

    Po drugie - nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności!
    Skoro czegoś nie wiesz, to dowiedz się z wiarygodnego źródła, a nie od
    znajomego królika. Przy okazji dodam, że grupa dyskusyjna _nie_ jest
    wiarygodnym źródłem, ale pisuje tu tyle osób, że prawie zawsze znajdzie się
    ktoś dobrze poinformowany. Niestety czasem trudno odróżnić sensowne porady
    od głupstw plecionych przez takich, co to im się wydaje...

    Po trzecie - przeraża mnie i zawsze przerażała naiwność i głupota ludzi...

    Uff.
    Ulżyłem sobie, idę spać.

    Pozdrawiam, gościnnie na scrosspostowanym prawie

    Krzysztof Miodek
    --
    Ford Escort 1.8 16v kombi gaz pms

    k...@p...com.pl