eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOC bez prawa jazdy › Re: OC bez prawa jazdy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <5105137c$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke39ja$op6$1@usenet.news.interia.pl> <ke3a93$u5h$1@node2.news.atman.pl>
    <51052e8a$1@news.home.net.pl> <ke3g7f$4pm$1@usenet.news.interia.pl>
    <ke3ili$sf1$2@dont-email.me> <51061c8f$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke5il3$1k8$1@node2.news.atman.pl>
    <5106c593$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke6oq6$7ii$2@node2.news.atman.pl>
    <5106fc57$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke86hk$hug$1@node2.news.atman.pl>
    <51084832$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke9j3c$607$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301300121440.3716@quad>
    <5108cbf5$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301301115080.2668@quad>
    <510a2282$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <ked887$ln$1@news.task.gda.pl>
    <510a2cae$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1302012231250.2784@quad>
    Subject: Re: OC bez prawa jazdy
    Date: Sat, 2 Feb 2013 09:35:16 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 67
    Message-ID: <510ccfc9$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.159.119
    X-Trace: 1359794121 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1218 83.6.159.119:10673
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714663
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >
    >>> Masz zachować *bezpieczny* odstęp,
    >>
    >> To czemu tego właśnie tak nie napisać?
    >
    > Bo to nie wystarczy.
    > Na "mistrzów" nie wystarczy.

    Na mistrzów nic nie wystarczy.
    Jeśli to burak, który w d4 ma bezpieczeństwo innych, to tamże mieć
    bedzie ów przepis i liczbę. Jeśli zaś gamoń, kótry nie potrafi ocenić
    zagrożenia, to i tego metra nie oszacuje prawidłowo. Tak czy siak tak
    ujęty przepis nie zmienia niczego poza dobrym samopoczuciem
    ustawodawcy.

    >> Wpisanie liczby do przepisu niczego nie zmienia
    >
    > IMO j.w., zmienia.

    IMO nie.

    >> choćby dlatego że to jest nie do zmierzenia.
    >
    > W warunkach karalności mandatowej jest mocno nieekonomiczne.
    > Ale w warunkach sprawy sądowej istnieje możliwość, że fakt zostanie
    > zarejestrowany albo w sposób "wystarczajacy" albo "oczywisty"
    > (znaczy przez to, że było istotnie mniej niż metr).
    > Nagraniem oczywiście.

    W jakim odsetku kolizji masz do dyspozycji zapis wideo i to jescze z
    odpowiedniego kąta i odległości, tak by nadawał się do oszacowania
    tych 1000 mm?

    >> szczególna ostrożność,
    >
    > Nienienie. Reklamację zgłaszam :)
    > To jest grube nieporozumienie - szczególna ostrożność nie oznacza
    > ostrożności wzmożonej, lecz obowiązek zastosowania "wszelkich
    > środków".
    > To jest zmiana jakościowa, nie ilościowa!
    > Odpada tłumaczenie "nie mogłem widzieć", SN kiedyś zapodał wyrok
    > w ten sposób, że "skoro nie mogłeś widzieć z kabiny, trzeba było
    > skorzystać z pomocy osoby trzeciej", koniec.

    To był tylko przykład przepisu, który ogólnie określa obowiązek
    poprzez wskazanie celu, bez zbędnego wdawania się w techniczne detale
    co do sposobu.

    >> niezwłocznie
    >
    > No, to by się ewentualnie nadawało (do kategorii mniej
    > ostrych warunków).
    >
    > Problem w tym, że większośc kierowców (o ile nie istotna większość)
    > NIE MA doświadczenia w ocenie o ile może odskoczyć rower
    > najeżdżający na niewielki kamyk, taki fi 7 cm.

    A jaki % ma doświadczenie w precycyjnej ocenie odległości na oko?

    > Ów jeden metr służy jako wskaźnik dający do myślenia: skoro
    > w warunkach osiedlowych ma być metr, to ile ma być w warunkach
    > polowych :|

    To nie jest wskaźnik tylko konkretny przepis z konkretną liczbą.
    A zamiast tego powinien być faktycznie nakaz myślenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1