  • 1. Data: 2006-03-01 15:49:05
    Temat: OC Link4 pytania o wiek potencjalnego kierującego, czy wolno?
    Od: "arc" <s...@s...pl>

    Witam, mam takie pytanie zwiazane z obowiazkowym, komunikacyjnym
    ubezpieczeniem OC.

    Zauwazylem ze tyko w Link4 konsultanci zadaja pytania o wiek kierowców
    innych niż głowny/wlasciciel samochodu. Czy maja do tego prawo? Czy jest to
    pic na wode po to zeby potencjalnie podniesc skladke?

    Zalozmy wariant, samochod zarejestrowany jest na mezczyzne w wieku 50 lat, z
    maksymalnymi znizkami przyslugujacymi z tytulu bezszkodowej jazdy (60%).
    Jest on jedynym wlascicielem pojazdu, ale ma corke w wieku 21 lat, ktora
    prawo jazdy posiada od 2 lat. Przy tym wariancie zadno TU, ktore zbadalem
    telefonicznie, poza oczywiscie Link4 nie pytalo o potencjalnych innych
    kierowcow niz wlasciciel (wg mej interpretacji w koncu ubezpieczenie dotyczy
    samochodu a nie kierowcy). Skladka naliczana jest wg schematu zwyzek/znizek
    ktore dotycza tylko i wylacznie wlasciciela i tym samym kierujacego
    pojazdem. I tu mi sie nasuwa moje pytanie:

    * Przy zakupie polisy nie podaje potencjalnych kierowcow, ktorzy sa
    obciazani zwyzkami. W koncu zakladam ze nikt poza wlascicielem nie bedzie
    kierowal pojazdem.Obierajac dalej najbardziej pesymistyczny wariant zdarzen,
    jestem pod wplywem alkoholu, nie moge prowadzic auta, prowadzi je moja
    corka, dochodzi do stluczki z jej winy.*

    a) Czy TU moze nie wyplacic odszkodowania poszkodowanemu z mojej polisy OC

    b) Czy TU moze ograniczyc wyplacone odszkodowanie?
    c) Czy TU moze obciazyc wlasciciela polisy dodatkowymi kosztami, w zwiazku z
    faktem iz do kolizji doprowadzil kierowca w wieku ponizej 24 lat i majacy
    prawo jazdy krocej niz rok (szczegolne warunki dla Link4)

    arc
    _mejl_: arqs666 (n_a) o2 (kro_pka) pl

  • 2. Data: 2006-03-01 16:33:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    arc napisał(a):

> [...]
    > corka, dochodzi do stluczki z jej winy.*
    >
    > a) Czy TU moze nie wyplacic odszkodowania poszkodowanemu z mojej polisy OC

    Musi

> [...]

    > faktem iz do kolizji doprowadzil kierowca w wieku ponizej 24 lat i majacy
    > prawo jazdy krocej niz rok (szczegolne warunki dla Link4)

    No właśnie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-03-01 18:24:21
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    arc wrote:
    > Zauwazylem ze tyko w Link4 konsultanci zadaja pytania o wiek kierowców
    > innych niż głowny/wlasciciel samochodu. Czy maja do tego prawo?

    Tak.

> [...]

    > faktem iz do kolizji doprowadzil kierowca w wieku ponizej 24 lat i majacy
    > prawo jazdy krocej niz rok (szczegolne warunki dla Link4)

    W następnym roku będzie oczywiście drożej (jeśli zechcesz kontynuować
    ubezpieczenie w Link4), ale nie ma podstaw żeby Ciebie obciążyć kosztami
    odszkodowania.

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2006-03-01 21:45:47
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    arc napisał(a):
> [...]
    > innych niż głowny/wlasciciel samochodu. Czy maja do tego prawo? Czy jest to
    > pic na wode po to zeby potencjalnie podniesc skladke?

    W Warcie też pytają o to!

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: t...@d...pl r...@w...pl
    r...@s...info p...@w...pl a...@o...pl

  • 5. Data: 2006-03-01 21:50:17
    Temat: Re: OC Link4 pytania o wiek potencjalnegokieruj?cego, czy wolno?
    Od: "arc" <s...@s...pl>

    > W następnym roku będzie oczywiście drożej (jeśli zechcesz kontynuować
    > ubezpieczenie w Link4), ale nie ma podstaw żeby Ciebie obciążyć kosztami
    > odszkodowania.

    Oczywiscie jesli chodzi o zwyzke z tytulu braku bezszkodowej jazdy to zdaje
    sobie z tego sprawe. Nie w tym rzecz. Tyle po prostu czy TU moze np zazadac
    ode mnie pokrycia roznicy w skladce, tudziej w bardziej pesymistycznym
    wariancie, zazadac pokrycia procentowego roznicy procentowej skladka-wartosc
    szkody?

  • 6. Data: 2006-03-01 22:06:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    arc wrote:

> [...]
    > wariancie, zazadac pokrycia procentowego roznicy procentowej skladka-wartosc

    Odpowiedź masz powyżej. Żądać sobie może, ale nie ma powodu żebyś się
    tymi żądaniami przejmował.