  • 1. Data: 2015-12-30 09:17:20
    Temat: Nr przesylek Poczty
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zaciekawiło mnie, że przy nadaniu kilku listów poleconych na poczcie przesylki
    otrzymały numery (naklejki) niekolejne, lecz mniej więcej -55, -62, -79.
    Poczta tak niekolejno wydrukowuje numery, czy w tej liczbie jest jakiś algorytm, np.
    sprawdzający poprawność?
    Dla porównania nr nadawcze InPost wydają się być kolejne (ale mogę się mylić, ciekaw
    jestem Waszego zdania, bo z kolei dostaję dużo przesyłek InPost o nr kończących się
    na -00).

  • 2. Data: 2015-12-30 09:34:32
    Temat: Re: Nr przesylek Poczty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-30 o 09:17, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    ciekaw jestem Waszego zdania, bo z kolei dostaję dużo przesyłek InPost o nr

    Dobrze jest, idzie po kolei - 5, 6, 7, a ostatnia cyfra to kontrolna.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-12-30 11:09:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    O, działa :-)
    Tylko mozolne jest to wpisywanie kolejnych cyfr jako kontrolnych (poczta nie nakleiła
    naklejki na jednym z dowodów nadania i potrzebowałem "ręcznie" sprawdzić, czy jest
    list doręczono).
    Szedłem po numerach w górę i w dół, zweryfikowałem po pokazanej w systemie sledzenia
    przesylek godzinie i minucie nadania.

    -----

  • 4. Data: 2015-12-30 11:55:39
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Poczta jasno opisała algorytm:
    http://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2013/02/k
    odykreskowedooznaczaniaprzesylekpocztowych_gs1-128ko
    d-39_.pdf?84cd58

    A tu ogólnie kod 128:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kod_128

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2015-12-30 14:24:37
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Najważniejsze to jak się okazało (bo właśnie organoletycznie sprawdziłem) śledzenie
    przesyłek łyka nr nadawczy wpisany bez ostatniej cyfry kontrolnej!!
    Żeby tak jeszcze i EKW łykały :-o

    PS. zainwestowałem kiedyś w czytnik kodów kreskowych, żeby tych numerów przesyłek nie
    przepisywać i nie wklepywać. Teraz przydałby się czytnik cyfr arabskich, drukowanych
    z drukarek igłowych na powtórnych awizach :-o
    Istnieją małe ręczne skanery w formie długopisu, taki skaner musiałby rozpoznać druk
    (przez tę "igłówkę" i mocno zużyte taśmy z tuszem w drukarkach robią się schody),
    przerobić na OCR i wypuścić jako ciąg znaków z klawiatury.
    James 007 Bond na pewno ma taki skaner :-))