  • Data: 2008-04-14 16:29:25
    Temat: Re: Nowy DO - odbior
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:ftuqga$4oe$1@achot.icm.edu.pl...

    > Tak, można by to załatwić w prosty sposób:
    > Składanie wniosku owszem osobiście, ale podczas takiego osobistego
    > składania posiadacz DO składałby pełnomocnictwo do odbioru wskazanej
    > osobie.

    Skoro może osobiście złożyć, to najpewniej może i odebrać. Co zrobić z
    osobami, które przykładowo leżą w hospicjum i są wręcz nieprzytomne? A im
    też zgodnie z ustawą trzeba zmienić dowód osobisty. Nie wszystkie te osoby
    są ubezwłasnowolnione by mógł w ich imieniu działać opiekun, a i to chyba
    nawet wówczas opiekun odebrać dowodu nie może. Domy pomocy Społecznej mają
    większą silę przebicia, wiec najczęściej udaje im się spowodować, by ktoś z
    Urzędu przyjechał na miejsce do kilku osób. Ale w wypadku osób
    mieszkających z rodziną, to są bardzo poważne problemy.