  • 1. Data: 2006-10-31 11:28:07
    Temat: Nowe konto przy zakładaniu działalności gosp. ?
    Od: j...@g...com

    Rozumiem że do prowadzenia działalności gospodarczej
    wymagane jest posiadanie konta bankowego. Czy może
    to być konto osobiste które już posiadam czy też muszę
    założyć nowe konto ?

    --
    Jan Słupicki

  • 2. Data: 2006-10-31 11:38:17
    Temat: Re: Nowe konto przy zakładaniu działalności gosp. ?
    Od: Schwester <j...@c...com>

    j...@g...com napisał(a):
> [...]
    > wymagane jest posiadanie konta bankowego. Czy może
    > to być konto osobiste które już posiadam czy też muszę

    Zapewne umowa o prowdzenie konta nie pozwala Ci na wykorzystywanie go
    dla celów działalności gospodarczej
    --
    Schwester

  • 3. Data: 2006-10-31 11:41:58
    Od: j...@g...com

    [...]
    > Zapewne umowa o prowdzenie konta nie pozwala Ci na wykorzystywanie go
    > dla celów działalności gospodarczej

    A to będę musiał sprawdzić.
    Ale poza tym nie ma przeszkód prawnych ?
    Czyli jeśli w umowie o prowadzenie konta nie ma takiego zastrzeżenia
    to czy będę mógł z niego korzystać przy działalności
    gospodarczej ?

    --
    Jan Słupicki

  • 4. Data: 2006-10-31 12:02:42
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    [...]
> [...]

    Czyli jeśli w umowie o prowadzenie konta nie ma takiego zastrzeżenia
    to czy będę mógł z niego korzystać przy działalności

    no niby tak ale co z nazwą ? w nazwie konta musi być pełna nazwa firmy

  • 5. Data: 2006-10-31 12:18:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "blur" <b...@p...onet.pl> napisał:

    > w nazwie konta musi być pełna nazwa firmy
    Taaa ? A moje konto nazywa się mBiznes i ma taka samą nazwę jak
    tysiace innych w mBanku ;-)

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-10-31 21:59:39
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > Czyli jeśli w umowie o prowadzenie konta nie ma takiego zastrzeżenia
    > to czy będę mógł z niego korzystać przy działalności

    witam
    jestem z grupy pl.biznes.banki i tam temat ten byl czesto poruszany

    TYLKO zapis w regulaminie konta bankowego moze spowodowac, ze nie bedzie
    mozliwe wykorzystywanie jego do rozliczen z tyt. prowadzonej dz. gosp.
    ZADNE przepisy (rangi ustawowej) tego bowiem nie zabraniają

    a wiadomo, ze konto osobiste jest znacznie tansze od rachunki firmowego!

    na pewno zapisu takiego nie ma w Dominet Banku i BZ WBK czyli mozna miec
    tam KO (konto osobiste) i przy jego pomocy dokonywac rozliczen
    zwiazanych z prowadzona dz. gosp.

    w innych bankach konieczne jest wczesniejsz przeanalizowanie regulaminu
    konta, jezeli bank zabrania wykorzystywania KO do rozrachunkow z tyt.
    dz. gosp. to moze np. odrzucac przychodzace platnosci z tyt. faktur

    pozdr.
    Robert

    p.s.
    chcesz wiedziec wiecej? zapraszam na priva, z adresu wytnij znaki X

  • 7. Data: 2006-11-01 19:38:57
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <robert.sierant@
    > TYLKO zapis w regulaminie konta bankowego moze spowodowac, ze nie bedzie
    > mozliwe wykorzystywanie jego do rozliczen z tyt. prowadzonej dz. gosp.
    > ZADNE przepisy (rangi ustawowej) tego bowiem nie zabraniają

    Hmmm,
    USTAWA
    z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    Prawo bankowe
    Art. 49.
    1. Banki mogą prowadzić w szczególności następujące rodzaje rachunków
    bankowych:
    1) rachunki rozliczeniowe, w tym bieżące i pomocnicze,
    2) rachunki lokat terminowych,
    3) rachunki oszczędnościowe, rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe oraz
    rachunki terminowych lokat
    oszczędnościowych,
    2. Rachunki rozliczeniowe oraz rachunki lokat terminowych mogą być
    prowadzone wyłącznie dla:
    1) osób prawnych,
    2) jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, o ile
    posiadają zdolność prawną,
    3) osób fizycznych prowadzących działalność zarobkową na własny rachunek, w
    tym dla osób będących przedsiębiorcami.
    3. Rachunki oszczędnościowe, rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe oraz
    rachunki terminowych lokat
    oszczędnościowych mogą być prowadzone wyłącznie dla:
    1) osób fizycznych,
    2) szkolnych kas oszczędnościowych,
    3) pracowniczych kas zapomogowo-pożyczkowych.

    > a wiadomo, ze konto osobiste jest znacznie tansze od rachunki firmowego!

    Koszty prowadzenia rachunku sa kosztami prowadzenia dzialalnosci
    gospodarczej.
    W ktoryms z bankow internetowych sa, praktycznie, zadne - z pewnoscia
    niziutkie.

    > na pewno zapisu takiego nie ma w Dominet Banku i BZ WBK czyli mozna miec
    > tam KO (konto osobiste) i przy jego pomocy dokonywac rozliczen
    > zwiazanych z prowadzona dz. gosp.

    Mam powazne obawy.
    Dodatkowo, po co pokazywac urzednikom ruch na rachunku poza to, co trzeba -
    rozliczenia w dzialalnosci gospodarczej. Wyciagi z konta sa dokumentem
    ksiegowym.

    --
    --pozdr.czes

  • 8. Data: 2006-11-01 20:51:52
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    mr.all napisał(a):
    > Użytkownik "RobertS" <robert.sierant@
    >
    > Hmmm,
    > USTAWA
    > z dnia 29 sierpnia 1997 r.
    > Prawo bankowe
    > Art. 49.

    nie musisz mi PB cytowac, znam je dobrze, z tym ze osoba fizyczna
    prowadzaca dz. gosp. nadal pozostaje osobą fizyczna...
    nie wyobrazam sobie, aby np. sp. z o.o. miala korzystac z KO,

    dodatkowo przypominam art. 50.1
    Posiadacz rachunku bankowego dysponuje swobodnie środkami pieniężnymi
    zgromadzonymi na rachunku. W umowie z bankiem mogą zostać zawarte
    postanowienia ograniczajace swobode korzystania z tych srodkow.

    niestety wiele bankow takie zapisy w regulaminach zamieszcza...

    > Koszty prowadzenia rachunku sa kosztami prowadzenia dzialalnosci
    > gospodarczej.
    > W ktoryms z bankow internetowych sa, praktycznie, zadne - z pewnoscia
    > niziutkie.
    ale nie kazdy chce miec konto w banku internetowym, niektorzy wola miec
    osobisty kontakt z bankiem, a banki tradycyjnie za te same uslugi tylko
    swiadczone na rzecz podmiotow gospodarczych licza sobie wielokrotnie
    wiecej, wiec jest o co walczyc

    > Mam powazne obawy.

    no to zapraszam do ww. bankow, na pewno je tam rozwieja

  • 9. Data: 2006-11-01 22:11:31
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <robert.sierant@

    > nie musisz mi PB cytowac, znam je dobrze, z tym ze osoba fizyczna
    > prowadzaca dz. gosp. nadal pozostaje osobą fizyczna...

    Nie bede sie spieral.
    Osoba fizyczna nie jest rownowazna osobie fizycznej prowadzacej DG.
    Ja przytoczony kawalek ustawy rozumiem, ze przedsiebiorstwo - w tym osoba
    fizyczna z DG - nie moze zalozyc rachunku oszczednosciowo-rozliczeniowego.
    Do prowadzenia przedsiebiorstwa uzywa sie rachunku rozliczeniowego.
    Mialem kiedys przygode z bankiem, ktoremu zlecilem rozliczanie faktur za
    telefon firmowy. Musialem to robic z konta firmowego, a jestem osoba
    fizyczna z DG. Dlaczego nie moglem tego robic z ROR?

    > nie wyobrazam sobie, aby np. sp. z o.o. miala korzystac z KO,

    Sp. z o.o. jest osoba prawna, wiec uzywa rachunku rozliczeniowego.

> [...]
    > osobisty kontakt z bankiem, a banki tradycyjnie za te same uslugi tylko
    > swiadczone na rzecz podmiotow gospodarczych licza sobie wielokrotnie

    Nie wiem, jak jest teraz, ale Ci wierze.
    Ja uzywam kont internetowych. Do przelewow zagranicznych mam bank, gdzie
    chadzam osobiscie. Utrzymanie konta - 19zl. Koszty przelewow chorendalne -
    to prawda.

    > no to zapraszam do ww. bankow, na pewno je tam rozwieja

    Z WBK juz dawno ucieklem. Nie odpowiadaly mi ani warunki, ani obsluga.

    --
    --pozdr.czes

  • 10. Data: 2006-11-03 09:04:32
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 31 Oct 2006 22:59:39 +0100, RobertS napisał(a):

> [...]
    > mozliwe wykorzystywanie jego do rozliczen z tyt. prowadzonej dz. gosp.
    > ZADNE przepisy (rangi ustawowej) tego bowiem nie zabraniają

    Polecam także pl.soc.prawo.podatki. Wtedy okaże się, że oprócz regulaminu
    istnieje TEŻ problem opodatkowania odsetek od rachunku używanego w DG.