    Date: Wed, 24 Apr 2013 09:09:27 +0200
    From: marsel <marcin@pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowa ustawa śmieciowa i kilka pytań.

    > To jest "koszt współwłasnosci".
    > Współwłaściciele odpowiadają solidarnie za swoje poczynania i jak
    > to zrobisz jest Twoim zmartwieniem :D

    Niby tak ale w tej współwłasności mam nadal możliwość rozliczania
    podatku dochodowego osobno. Nowy sposób opłat za śmieci też ma formę
    podatku, stąd pewnie obowiązek składania deklaracji, ale czy mogę wybrać
    różne sposoby opłat za śmieci?
    A jak by sprawa wyglądała gdybym miał rozdzielność majątku?

> [...]
    > w przypadku nieruchomości tak nie jest.
    > Nieruchomość pt. "budynek" może dzielić się na *odrębne*
    > nieruchomości pt. "lokale".
    > Mamy hierarchię - "nieruchomośc budowlaną", stanowiącą również
    > "nieruchomość prawną", która z kolei składa się z "nieruchomości
    > prawnych" w postaci lokali.
    > Jeśli tak jest, to nie ma mowy o podejmowaniu wzajemnie
    > wiążącej decyzji.
    > Wyżej odnotowałem słowo "nieruchomość" :)
    >
    > Oczywiście co innego, jeśli budynek nie jest podzielony
    > na lokale, bo wtedy wraca kwestia solidarnych skutków

    Wszystko pięknie ale w imieniu wspólnot mieszkaniowych deklarację składa
    zarząd/zarządca.
    Część współwłaścicieli chce segregować śmieci a część nie, co wtedy?
    Bo u mnie zarządcy wybierają dwa sposoby i przekonują do nich
    właścicieli lokali.
    1. Nie ważne co chcą właściciele, nie ma możliwości upilnowania kto
    segreguje śmieci a kto nie więc trzeba płacić wyższą stawkę za odpady.
    2. Nie ważne co chcą właściciele, taniej jest gdy się segreguje odpady,
    a teraz to już problem burmistrza jak wychwyci tych co nie segregują
    śmieci. Nie ma odpowiedzialności zbiorowej i Kowalskiego, który
    segreguje odpady nie można obciążyć wyższą opłatą dlatego że Nowak ich
    nie segreguje.

    Dwie odmienne i jakże "przyjazne" ludziom koncepcje. :)