  • 11. Data: 2007-12-25 00:31:10
    Temat: Re: No to dostalem prezent - presco.
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Silmariena napisał(a):

    > To w ogóle możliwe? W 10 dni od pozwu do doręczenia poleconego?

    Teoretycznie jest to możliwe.

    > Presco zajmuje się sprawą mojej Ciotki (na jakieś 180PLN), która to wg
    > Tele2 wprawdzie złożyła wypowiedzenie, ale "zrezygnowała z wypowiedzenia
    > w rozmowie telefonicznej z agentem". To oczywiście nie jest prawdą, ale
    > Tele2 ponoć robiło ten numer częściej. O takie drobne też będą się
    > procesować? Też w takim tempie? To jakoś się zaocznie odbywa, czy
    > informują zainteresowane strony?

    Informacją jest pozew wraz z nakazem zapłaty. Na tym polega ten tym
    postępowania. Można to potocznie nazwać "zaocznym", ale formalnie nie
    jest to wyrok zaoczny. Jeśli pozwany nie zgadza się z żądaniami
    zawartymi w pozwie i wyrażonymi w nakazie zapłaty, może się odwołać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2007-12-25 00:49:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > Teoretycznie jest to możliwe.

    Praktycznie też, w moim przypadku rekord wynosi 7 dni!

  • 13. Data: 2007-12-25 01:02:15
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > Praktycznie też, w moim przypadku rekord wynosi 7 dni!

    U mnie ostatnio dobrym wynikiem było wydanie nakazu zapłaty w ciągu 9
    dni od złożenia pozwu. Tyle że wysłanie listu zajęło kolejny tydzień.
    Niemniej jednak dobrze jest, że co do zasady przy składaniu pozwu jest
    spora szansa na spełnienie się zasady "nakaz zapłaty w miesiąc".

  • 14. Data: 2007-12-25 09:12:09
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Liwiusz pisze:

    > Powinieneś.

    A jak powinien napisac wygladac taki sprzeciw?
    Standardowy formularz? Podnieść zarzut przedawnienia powołując się na
    art. 117 w związku z art. 118 KC. ?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 15. Data: 2007-12-25 21:06:46
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Darek. napisał(a):

    > A jak powinien napisac wygladac taki sprzeciw?
    > Standardowy formularz? Podnieść zarzut przedawnienia powołując się na
    > art. 117 w związku z art. 118 KC. ?

    Jeśli pozew dostałeś na urzędowym formularzu, to sprzeciw też
    powinieneś złożyć na urzędowym formularzu. W sprzeciwie nie ma
    konieczności wskazywania konkretnych przepisów, wystarczy opisać zarzuty
    - np. składam zarzut przedawnienia.

  • 16. Data: 2007-12-26 19:00:22
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Nie, masz rację. Coś mi się pokręciło.

    nie ma racji
    obecni powód płaci wszystko a jeśli nakaz się uprawomocni, to sąd zwróci 3/4

    KG

  • 17. Data: 2007-12-26 20:03:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > nie ma racji
    > obecni powód płaci wszystko a jeśli nakaz się uprawomocni, to sąd zwróci
    > 3/4

    Jakbyś śledził uważnie wątek, a nie tylko polował, gdzie się do mnie
    przyp*.*, wiedziałbyś, że głównie chodziło o to, że za odwołanie od
    nakazowego *nie* płaci pozwany.

  • 18. Data: 2007-12-26 20:52:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jakbyś śledził uważnie wątek, a nie tylko polował, gdzie się do mnie
    > przyp*.*, wiedziałbyś, że głównie chodziło o to, że za odwołanie od
    > nakazowego *nie* płaci pozwany.

    Akurat w nakazowym pozwany płaci.
    Po raz kolejny wykazujesz pełną ignorancję w tym co piszesz.
    Nawet nie odróżniasz postępowania upominawczego od nakazowego.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 19. Data: 2007-12-26 21:49:04
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Akurat w nakazowym pozwany płaci.
    > Po raz kolejny wykazujesz pełną ignorancję w tym co piszesz.
    > Nawet nie odróżniasz postępowania upominawczego od nakazowego.

    1. Wątek dotyczy upominawczego

    2. A jeśli nawet nakazowy, ale w postępowaniu uprosczonym (gdzie nie ma
    zasady 1/4 - 3/4 normalnej opłaty, tylko są stałe stawki w zależności od
    widełek wartości przedmiotu sporu) - to też - IMHO - pozwany nic nie
    dopłaca. Jeśli bowiem w nakazowym opłata wynosi 100zł, to powód tyle
    musi uiścić, choćby żądał wydania nakazu zapłaty.

  • 20. Data: 2007-12-26 21:53:04
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]

    zasady 1/4 - 3/4 normalnej opłaty, tylko są stałe stawki w zależności od
    widełek wartości przedmiotu sporu) - to też - IMHO - pozwany nic nie
    dopłaca. Jeśli bowiem w uprosczonym opłata wynosi 100zł, to powód tyle
    musi uiścić, choćby żądał wydania nakazu zapłaty.

    Jeśli spór nie nadaje się do postępowania uproszczonego, to
    faktycznie powód opłaca 25% opłaty sądowej obliczonej wg standardowych
    procedur, a pozwany - w razie zarzutów - dopłaca brakującą część.