  • 1. Data: 2007-10-11 15:39:38
    Temat: Nizsze taksy notarialne
    Od: ledres <l...@o...pl>

    Witam.
    W poniedzialek podpisuje u notariusza umowe przedwstepna o zakupie
    mieszkania. Zgodnie z tym co pisza tutaj:
    http://biznes.interia.pl/firma/prawo/news/nizsze-tak
    sy-notarialne,985666,4266
    rozporzadzenie o nizszych taksach wchodzi w zycie 2 tyogdnie po
    opublikowaniu w dzienniku ustaw - czy to juz nastapilo?
    Druga rzecz - czy jesli notariusz bierze pol taksy przy umowie
    przedwstepnej i pol przy umowie finalnej, to jesli miedzy jedna a druga
    wejdzie to rozporzadzenie w zycie to bedzie musial wziac mniej?

    pzdr. ledres

  • 2. Data: 2007-10-11 16:43:37
    Temat: Re: Nizsze taksy notarialne
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "ledres" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedwstepnej i pol przy umowie finalnej, to jesli miedzy jedna a druga
    > wejdzie to rozporzadzenie w zycie to bedzie musial wziac mniej?

    Nie będzie musiał, równie dobrze mógł skasować za umowę przedwstępną i
    umowę sprzedaży 100% taksy.
    Więc nie martw się, mniej niż połowa obecnej stawki (przed obniżką) nie
    zapłacisz.

  • 3. Data: 2007-10-11 18:00:08
    Od: ledres <l...@o...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

    > Nie będzie musiał, równie dobrze mógł skasować za umowę przedwstępną
    > i umowę sprzedaży 100% taksy.
    > Więc nie martw się, mniej niż połowa obecnej stawki (przed obniżką) nie
    > zapłacisz.

    Wiem, ze to jest tylko jego decyzja, ale dzielenie taksy na pol to
    normalna praktyka na rynku, wiec kiedy to rozporzadzenie wejdzie w zycie
    to mozliwe, ze nadal tak sie bedzie dzialo (ale oczywiscie nie mui tak
    byc). A wiadomo cos czy to rozporzadzenie bylo juz opublikowane w
    Dzienniku Ustaw?

    pzdr. ledres

  • 4. Data: 2007-10-11 21:06:07
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > normalna praktyka na rynku, wiec kiedy to rozporzadzenie wejdzie w zycie
    > to mozliwe, ze nadal tak sie bedzie dzialo (ale oczywiscie nie mui tak

    I raczej nie będzie, notariusze są wkurzeni na tą sytuację i skończy się
    udzielanie rabatów i przymykanie oka na zaniżone wartości darowizn.

    > A wiadomo cos czy to rozporzadzenie bylo juz opublikowane w Dzienniku
    > Ustaw?

    Nie wiadomo, bo Polska to taki dziwny kraj, że publikacje w wersji
    elektronicznej na sejm.gov.pl, pojawiają się później, niż ich papierowe
    odpowiedniki.

  • 5. Data: 2007-10-23 23:50:54
    Od: "Jola" <j...@o...eu>

    > I raczej nie będzie, notariusze są wkurzeni na tą sytuację i skończy
    > się udzielanie rabatów i przymykanie oka na zaniżone wartości darowizn.

    Nie martw się, nie skończy się, notariusz to też człowiek. Znam ich wielu
    (osobiście - mam wielu przyjaciół wśród prawników) i wiem, że są różni -
    jeden przyjmie tylko dochodowe umowy, a oleje wszelkie mało dochodowe
    testamenty, poświadczenia, odpisy - a inny, z troski o klienta, np. biedną
    starowinkę, zrezygnuje z zarobku, żeby tylko jej pomóc. Notariusz to też
    CZŁOWIEK!
    Znajdź takiego, który jest CZŁOWIEKIEM - naprawdę są tacy, a nawet jest ich
    wielu! Poszukaj, popytaj, znajdziesz...