eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"? › Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
  • Data: 2007-09-25 20:34:30
    Temat: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Sep 2007, Johnson wrote:

    > Nie jest ważne czy zna, tylko czy miał możliwość zapoznania się.
    > To chyba podstawowa wiedza ?
    >
    > Ale szkoda gadać na próżno.
    >
    > Jak ktoś wskaże alternatywne sensowne rozwiązanie to można się zastanawiać,

    Historia pokazuje, iż niemożność znalezienia sensownego rozwiązania m.in.
    w tym zakresie (zrozumiałego i jako tako sprawiedliwego prawa) rozwiązuje
    machina która traktuje problem globalnie.
    Najazdem Hunów albo jakichś 'inkszych' Wandali czy Dorów.
    I potem (na jakiś czas, czy to sto czy tysiąc lat) znowu "prawo jest
    zrozumiałe".
    Jak to ujęto? "Bogate w złoto Mykeny"... ich też, sądząc z opisów,
    właśnie system prawny (który właśni obywatele mieli... gdzieś) skutecznie
    rozłożył.
    Nie wiem czy historia to "ktoś" i czy takie rozwiązanie jest "sensowne",
    ale AFAIK jak dotąd jako "alternatywne" się sprawdzało.

    > a poza tym to puste gadanie.

    I to daje do myślenia.

    pzdr, Gotfryd