eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodności towaru z umową po raz kolejny › Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.prz.edu.pl!lublin.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.one
    t.pl
    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
    Date: 13 Jun 2007 10:16:24 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 31
    Message-ID: <0...@n...onet.pl>
    References: <d...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1181722584 3555 213.180.130.18 (13 Jun 2007 08:16:24
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 13 Jun 2007 08:16:24 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.24.144.98, 192.168.243.198
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.4) Gecko/20070515
    Firefox/2.0.0.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:466801
    [ ukryj nagłówki ]

    > Dnia 13.06.2007 loli <S...@w...pl> napisał/a:
    Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
    > ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
    > wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
    > jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
    > swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
    > tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.

    Po upływie 6 miesięcy niewiele się zmienia ze strony sprzedawcy.

    Po 6 miesiącach na konsumencie spoczywa obowiązek dowodu, że towar był
    niezgodny z umową w momencie sprzedaży. Ale z tego nie wynika, że brak
    przedstawienia takiego dowodu przy zgłaszaniu reklamacji uzasadnia jej
    oddalenie. Podobnie jak przed upływem 6 miesięcy, sprzedawca powinien zbadać,
    czy reklamacja jest słuszna. Jeśli bowiem sprzedawca oddali reklamację z powodu
    "braku dowodu ze strony klienta", klient może złożyć pozew w sądzie i dopiero
    wtedy dowód przedstawić, wygrywając sprawę i otrzymując zwrot kosztów. Bowiem
    podstawą uznania reklamacji nie jest przedstawienie dowodów, tylko obiektywny
    fakty wystąpienia usterki.

    Podobnie - jeśli wierzyciel domaga się zapłaty od dłużnika, to nie jest
    wymagane, aby w wezwaniu do zapłaty przedstawiał dowody istnienia długu. Może
    takie przedstawić w przypadku sporu - czyli po wytoczeniu powództwa.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1