eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodności towaru z umową po raz kolejny › Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
  • Data: 2007-06-14 00:25:35
    Temat: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 13.06.2007 Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał/a:
    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> Odpowiedz na news:dqi3k4-
    > j...@z...router:
    >> Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
    >> ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
    >> wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
    >> jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
    >> swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
    >> tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.
    > A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu
    > kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną?

    To czy dystrybutorowi wolno coś takiego zrobić jest kwestią umowy pomiędzy
    Twoją firmą a tym dystrybutorem.
    Lepiej jest w przypadku umów konsumenckich, bo niejaka firma HP stosowała
    tego typu praktyki również w przypadku napraw gwarancyjnych (zapis nie
    mówił o wymianie na nowy), ale zdaje się że UOKiK skutecznie ich tego
    oduczył. W przypadku umów niekonsumenckich sąd zapewne uzna, że taki zapis
    jest skuteczny, bo od firmy, jako profesjonalisty wymaga się nieco więcej.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1