  • 1. Data: 2005-05-17 07:59:59
    Temat: Niezgodność z umową - informacje ustne od sprzedawcy...
    Od: Marek mszyma Szymański <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>

    Witam,
    kupowałem Mamie prosty odtwarzacz DVD,
    W grę wchodziły dwa modele:
    znany mi A droższy i "nowy" B - nieznany,
    zauważalnie tańszy i chyba nawet ładniejszy.
    Karty gwarancyjne wystawione przez tę sama ogólnopolską firmę.
    Sprzedawca informuje (2-3 krotnie się upewniałem),
    że różnica w cenie bo ten B jest w promocji, nowy model, gazetka
    a jesli idzie o elektronikę, obsługę i możliwości
    to na 100% to samo.

    No i po paru dniach okazuje się,
    że ten tańszy B nie wszystko jednak może.
    W tym istotnego "upgrade'u " oprogramowania nie przeprowadzę:(

    Czy mogę reklamować na "Niezgodność z umową"?
    Czy jeśli tak - muszę kupić droższy (dopłacić),
    czy mogę po prostu oddać i zabrać kasę?
    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia

  • 2. Data: 2005-05-17 10:11:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek mszyma Szymański" <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:d6c8cb$eb3$1@korweta.task.gda.pl...

    > Czy mogę reklamować na "Niezgodność z umową"?

    Jeśli jesteś w stanie udowodnić to, co Ci powiedział sprzedawca.

    > Czy jeśli tak - muszę kupić droższy (dopłacić),
    > czy mogę po prostu oddać i zabrać kasę?

    Możesz po prostu odebrać pieniądze, albo niech spowodują, by ten tańszy
    miał możliwości droższego.

  • 3. Data: 2005-05-17 10:15:55
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Jeśli jesteś w stanie udowodnić to, co Ci powiedział sprzedawca.

    Jak oceniasz, na ile skutecznym dowodem (pytam zarówno od strony
    życiowej, jak i od strony dowodu w sądzie) w tego rodzaju sprawie byłaby
    rozmowa nagrana dyktafonem cyfrowym? Coraz częściej zastanawiam się nad
    tym, żeby nosić takowe maleństwo ze sobą i wykorzystywać właśnie w tego
    rodzaju sytuacjach...

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2005-05-17 10:37:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

> [...]
    nad
    > tym, żeby nosić takowe maleństwo ze sobą i wykorzystywać właśnie w

    Jak już nie raz pisałem, nagranie ma większą moc dowodową od zeznania
    świadka go robiącego. Świadek może się pomylić, dyktafon nie.

  • 5. Data: 2005-05-17 12:12:16
    Od: Marek mszyma Szymański <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>

    Witam,

    Użytkownik "Robert Tomasik" <...pl> napisał

    > Jeśli jesteś w stanie udowodnić to, co Ci powiedział sprzedawca.
    To jest rzecz wtórna - chodzi mi bardziej o podstawę "prawną"
    - czy Niezgodność obejmuje optymizm sprzedawcy.

    A udowodnić - oczywiście nie mogę,
    ale jam człek starej daty, bardzo lubię tekst Pawlaka:
    "U mnie słowo droższe pieniędzy" z konsekwencjami.

    Z bardziej przemawiających argumentów - mam już model A
    wiem co moze i jak, kupowałem następny i gdyby nie ta informacja
    kupiłbym kolejny A - mimo, ze droższy.
    Różnica w cenie (28% ceny droższego) + informacja o identyczności =
    = pochopna decyzja :(