    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodnosc towaru z umowa cz rekojmia?
    Date: Wed, 9 Dec 2009 22:24:13 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 23:08:59 +0100, Maurycy123 napisał(a):

    > Jak producent da jeden dzien gwarancji to ja nie mam zadnych praw?

    Owszem, masz. Z 1-dniowej gwarancji.

    > Sprawdzilem laptopa. Uszkodzony jest dysk.

    Bardzo możliwe. Ale dlaczego uważasz, że sprzedawca powinien wymienić go
    na nowy albo cokolwiek innego zrobić?

    > Teraz pewnie mi napiszesz, ze
    > nie powinienem go wyciagac (strace gwarancje).

    Napisałeś, że okres gwarancji już upłynął. Więc nie stracisz.

    > Ponczochy same sie nie uszkadzaja (trzeba czynnika zewnetrznego). Laptop
    > przestal dzialac sam. Bez ingerencji z zewnatrz.

    Bardzo prawdopodobne.
    A teraz weź pod uwagę jedną rzecz: nie ma prawa, które mówi, że sprzęt ma
    działać ileś tam. Jest prawo, które mówi, że *jeśli jest wada, która
    istniała w sprzedanej rzeczy już w chwili sprzedaży*, to kupujący-
    konsument może przez 2 lata na tę okoliczność się powołać i żądać czegoś-
    tam-czegoś-tam.
    Przez pierwsze 6 miesięcy jest pewne domniemanie, które faktycznie
    ułatwia klientom życie. Ale po tym okresie trzeba się pogimnastykować --
    czyli właśnie wykazać, że wada była już wcześniej.

    Reasumując: sprzęt ma prawo się zepsuć. Jeśli jesteś po gwarancji, to
    musisz albo wysupłać kasę na reperację, albo postarać się i wykazać, że
    awaria ma przyczynę w czymś, co było w sprzęcie już w momencie, w którym
    go kupiłeś.
    To może być np. nieprawidłowy montaż, źle zastosowane podzespoły, znana
    wada partii materiałów (np. wada dysków). Ale nie zadziała jeśli po
    prostu powiesz: działał, a nie działa.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl