eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową a 14dni na odpowiedz sprzedawcy. › Re: Niezgodność towaru z umową a 14dni na odpowiedz sprzedawcy.
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową a 14dni na odpowiedz sprzedawcy.
    Date: Thu, 12 Feb 2009 22:59:09 +0100

    PlaMa pisze:

    > nie przesadzasz aby? Buty w których chodzę do pracy także nie mogę
    > reklamować na niezgodność?

    Przepis mówi o "celach zawodowych". To dość szerokie pojęcie. Myślę,
    że jak ktoś chce szczegółów, to trzeba by poczytać orzeczenia sądów,
    jeśli takie są. Nie ulega wątpliwości, że DG to cele zawodowe. Ale
    przecież nie tylko. Jednakże w sądach po to są ludzie, aby stosować
    prawo z głową, a nie metodą 0-1 - więc nie obawiałbym się raczej, że
    niezgodność nie działa, bo ktoś chodzi w butach do pracy :) Jeśli ktoś
    tylko jeździ samochodem do pracy - *być może* też jest konsumentem. A
    jeśli w pracy jeździ samochodem na spotkania służbowe? Myślę, że problem
    nie jest powszechny, bo sprzedawcy nie mają możliwości udowodnić, że
    ktoś chodzi w butach do pracy, czy jeździ w niej prywatnym samochodem...

    --
    Liwiusz