eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową a 14dni na odpowiedz sprzedawcy. › Re: Niezgodność towaru z umową a 14dni na odpowiedz sprzedawcy.
  • Data: 2009-02-16 20:59:15
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową a 14dni na odpowiedz sprzedawcy.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Feb 2009, Liwiusz wrote:

    > Przepis mówi o "celach zawodowych". To dość szerokie pojęcie.
    [...]
    > chodzi w butach do pracy :) Jeśli ktoś tylko jeździ samochodem do pracy -
    > *być może* też jest konsumentem. A jeśli w pracy jeździ samochodem na
    > spotkania służbowe? Myślę, że problem nie jest powszechny, bo sprzedawcy nie
    > mają możliwości udowodnić, że ktoś chodzi w butach do pracy, czy jeździ w
    > niej prywatnym samochodem...

    Ale IMO mogą żądać oświadczenia.
    A to już mi wygląda na groźne - dobrze rozumiem, że w razie sprawy sądowej
    można poprosić *sąd*, aby zapytał pracodawcę czy wypłacał "kilometrówkę"
    na samochód o numerze rejstracyjnym zz-dd-cc-ff?
    BTW - patrzę na to tak: dojazd do pracy jest traktowany jako "osobiste
    zmartwienie pracownika". Ale już jeżdżenie w pracy nie, a poznać to
    po tym, że przysługują różne formy *odrębnego* wynagrodzenia.
    Podkreślam: "przysługują"!
    Fakt że pracownik nie korzysta nie będzie IMO sprawiał różnicy co do
    stanu prawnego (acz zmieni problem dowodowy, bo nie będzie tych
    zapisków o kilometrówce u pracodawcy).

    pzdr, Gotfryd