    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową Art 4. a Art 10. ?
    Date: Wed, 03 Nov 2010 13:40:40 +0100

    > Przecież cytujesz ;)

    > Proste jak drut kolczasty: przez pół roku "domniemywa się".
    > Znaczy klient przynosi, mówi "zepsuło się" - i właśnie istnieje
    > DOMNIEMANIE, że się zepsuło, bo było źle zrobione.
    > W razie wątpliwości to sprzedawca musi wykazać klientowi, że
    > towar był dobry, a to on (klient) go utopił, upuścił z dwu metrów
    > na beton, nie smarował według instrukcji itede.
    >
    > Po pół roku, do dwu lat, nadal sprzedawca odpowiada, ale "domniemania"
    > już nie ma. "Zepsuło się"... ale teraz wykaż, że samo się zepsuło :P
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Załóżmy taką sytuację - warunkiem utrzymania gwarancji jest
    przeprowadzenie przeglądu gwarancyjnego - podczas, którego nie
    wymieniana jest żadna z części eksploatacyjnych tylko sprawdzenie stanu
    urządzenia (np. piec gazowy). Przegląd jest płatny 200 zł i jest
    przeprowadzany po roku.

    Jeżeli z tego przeglądu nie skorzystam bo nie chcę korzystać z gwarancji
    to czy jeżeli do awarii urządzenia dojdzie w ciągu dwóch lat to czy mogę
    w takim układzie skorzystać z niezgodności z umową?
    Czy sprzedawca powie - nie zrobiłem przeglądu to on nie odpowiada bo
    używałem urządzenie niezgodnie z instrukcją.

    I tak przy okazji czy gwarant może żądać dokonywania płatnych przeglądów
    gwarancyjnych?

    Bo mi to wygląda na czyste naciąganie.

    Ariusz