  • 1. Data: 2005-04-26 12:55:24
    Temat: Nieuczciwy pracodawca:(
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    Witam,

    brat pracowal w pewnej firmie. Po paru miesiacach szef stwierdzil, ze
    korzystniej dla niego bedzie jak brat bedzie pracowac jako stazysta
    i wyslal go na zalatwianie stazu w UM. Oczywiscie to trwa swoje
    a w tym czasie trzeba pracowac - wiec braciszek pracowal bez
    papierow... Niestety (a wlasciwie to stety) zanim zdazyl to zalatwic
    dostal lepsza propozycje i zrezygnowal ze starej pracy.

    Niestety byly pracodawca nie kwapi sie z wyplaceniem zaleglych
    pensji (ok 2 miesiace pracy). Obiecuje, obiecuje, ze juz, juz,
    ale nic z tego nie ma.

    Jakich argumentow ma uzyc brat (legalnych) i gdzie ewentualnie
    moze pojsc w przypadku dalszego uporu bylego szefa?

    Z gory dziekuje za informacje

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2005-04-26 14:26:14
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca:(
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl> napisal w wiadomosci
    > dostal lepsza propozycje i zrezygnowal ze starej pracy.
    >
    > Niestety byly pracodawca nie kwapi sie z wyplaceniem zaleglych
    > pensji (ok 2 miesiace pracy). Obiecuje, obiecuje, ze juz, juz,
    > ale nic z tego nie ma.

    Nagrac pracodawce ale umiejetnie podprowadzic go trzeba aby sam przyznal, ze
    brat pracowal u niego.

    Zastanow sie tez jak brat moglby udowodnic stosunek pracy (zeznania
    wspolpracownikow, podpisy na dokumentach itp.)

    > Jakich argumentow ma uzyc brat (legalnych) i gdzie ewentualnie
    > moze pojsc w przypadku dalszego uporu bylego szefa?

    Majac jakies dowody moze zlozyc pozew do sadu pracy o uznanie stosunku pracy
    i zalegle wynagrodzenie wraz z odsetkami i jesli dobrze pamietam
    odszkodowaniem.

    Pozdrawiam Maver

  • 3. Data: 2005-04-27 05:02:09
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Tue, 26 Apr 2005 16:26:14 +0200, Maverick31 wrote:
> [...]
    >
    > Zastanow sie tez jak brat moglby udowodnic stosunek pracy (zeznania
    > wspolpracownikow, podpisy na dokumentach itp.)

    Dzieki za odpowiedz, podpowiem mu.
    Nie wiem tylko czy byly szef zechce wogole z nim rozmawiac, teraz
    gra w chowanego:(

    No, na szczexcie zeznania moznaby znalezc, ew. podpisy, to sie okaze,
    spytam sie. Ale dzieki za info:)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 4. Data: 2005-04-27 08:04:03
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2005 14:55:24 +0200, Janusz napisał(a):

> [...]
    > korzystniej dla niego bedzie jak brat bedzie pracowac jako stazysta
    > i wyslal go na zalatwianie stazu w UM. Oczywiscie to trwa swoje

    To lekki OT - stażu i tak pewnie by nie załatwił, bo jest on przeznaczony
    dla osób bez doświadczenia zawodowego.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski