    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nietypowa umowa najmu
    Date: Fri, 22 Jun 2007 18:22:23 -0500

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> wrote in message
    news:slrnf7nc3n.e4p.Renata.Golebiowska@144-mo6-3.acn
    .waw.pl...
    > Najemca jest zdecydowany wynajmować mieszkanie przez co najmniej rok,
    > a być może trochę dłużej. Zgadza się podpisać umowę na rok, jednak w
    > momencie upłynięcia terminu takiej umowy mnie prawdopodobnie nie
    > będzie w Polsce. Czy można skonstruować umowę tak, by mówiła, że
    > najemca wynajmuje na rok, a po upływie roku może zakończyć najem lub
    > dalej mieszkać na czas nieokreślony z miesięcznym terminem
    > wypowiedzenia. Czy takie sformułowanie ma sens i będzie prawnie ważne.

    A nie prościej napisać umowę na czas nieokreślony i zawrzeć klauzulę, że
    żadna ze stron nie może wypowiedzieć umowy w okresie 12 miesięcy?

    > I drugie pytanie o pełnomocnika w powyższej i innych sprawach.
    > Pewnie trzeba ustanowić notarialnie?

    Tak.

    > Czy ktoś wie jakiego rzędu to
    > koszt?

    Koło 150 zł zapewne teraz.

    > Czy takie pełnomocnictwo ustanawia się do każdej konkretnej
    > rzeczy osobno, czy można taką osobę upoważnić do
    > występowania w moim i męża imieniu w każdej sprawie?

    Nie da się napisać słów "w każdej sprawie", bo nie wiadomo jaki jest zakres
    tego pełnomocnictwa "w sprawie".
    Raczej te sprawy trzeba wymienić i okreslić jak daleko to pełnomocnictwo ma
    iść.