  • 11. Data: 2009-10-17 20:49:48
    Temat: Re: Niesplacona pozyczka
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pmlb pisze:

    > Zartujesz!
    > I dodatkowo miec sprawe o czynna napsac, pobicie, zastraszanie... A jak
    > jemu cos zrobisz powazniejszego to jeszcze mu rente placic bedziesz.
    > Lepiej o tym zapomniec i sie nie pchac w nowe klopoty.

    Zwracam uwagę, że groźby bezprawne są dużo surowiej traktowane, jeśli
    dotyczą zwrotu rzekomej wierzytelności.

  • 12. Data: 2009-10-17 21:14:19
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > No to pazerny lichwiarz.

    W takim razie idź do banku i powiedz, aby Ci pożyczyli 3000zł na 10
    dni za 14zł. Powodzenia.

    > A teraz, skoro jesteś taki mądry, opowiedz koledze o pułapkach
    > związanych z podatkiem dochodowym w sytuacji, kiedy płatnik twierdzi, że
    > pieniędzy nie dostał.

    I jakie to pułapki?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-10-17 21:19:46
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > No to pazerny lichwiarz.

    > Bardzo dobre przepisy.

    Kiedys ponoc za udzielenie pozyczki na procent scinano glowy...
    Czasy sie zmienily to i za niesplacenie procentu teraz scinaja.

  • 14. Data: 2009-10-17 22:05:18
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 20:24:06 +0200, SDD napisał(a):

    > Do takich rzeczy to sa inne serwisy - np. www.monetto.pl

    No to żeś teraz mu poradził... LOL :)

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2009-10-17 23:00:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > W takim razie idź do banku i powiedz, aby Ci pożyczyli 3000zł na 10
    > dni za 14zł. Powodzenia.

    Sami dali. Nie musiałem nawet chodzić. To się nazywa "kredyt
    odnawialny". Uprzedzając twoje dalsze złośliwe uwagi ignoranta: bez
    prowizji.

    Taki jesteś mądry, to się sam domyśl.

  • 16. Data: 2009-10-18 07:27:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Sami dali. Nie musiałem nawet chodzić. To się nazywa "kredyt
    > odnawialny". Uprzedzając twoje dalsze złośliwe uwagi ignoranta: bez
    > prowizji.

    Nie chodzi o to, aby pożyczyć z banku, w którym ma się dobrą historię
    kredytową i w którym płacisz prowizje z innych tytułów lub który inaczej
    na Tobie zarabia - wtedy może udzielić Ci takiego kredytu odnawialnego
    poniżej kosztów. Idź jako nowy klient, do nowego banku po kredyt
    gotówkowy i każ sobie pożyczyć 3000zł za opłatą 14zł. A jak będą chcieli
    więcej (a na pewno będą chcieli), to wyzwij ich od lichwiarzy. Tutaj
    zobaczysz absurd Twojego rozumowania.

    Chcąc pożyczyć te 3000zł na 10 dni w banku również zapłacisz od tego
    kosztów więcej niż te 25% w skali roku. Tym samym nazywanie kogoś
    pożyczającego za opłatą 400zł lichwiarzem jest nie na miejscu.

    Lichwą może być nazwany nadmierny procent, jednakże nadmierność
    procentu ustala się po wzięciu pod uwagę konkretnych okoliczności.
    Pożyczenie na 480% może być lichwą w pożyczce na rok, ale nie na kilka dni.

    > Taki jesteś mądry, to się sam domyśl.

    Widać niewyspany dziś jestem, naprowadź.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-10-18 10:24:58
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > kredytową i w którym płacisz prowizje z innych tytułów lub który inaczej
    > na Tobie zarabia - wtedy może udzielić Ci takiego kredytu odnawialnego

    Ponizej kosztow? A ilez to kosztuje wystukanie w klawiature kilku cyfr?
    Jakie to bank ponosi koszty z tym zwiazane? ;)

> [...]
    > pożyczyć 3000zł za opłatą 14zł. A jak będą chcieli więcej (a na pewno będą
    > chcieli), to wyzwij ich od lichwiarzy. Tutaj zobaczysz absurd Twojego

    Nie moga, bo z tego co wiem ustawa im zabrania.

    > Chcąc pożyczyć te 3000zł na 10 dni w banku również zapłacisz od tego
    > kosztów więcej niż te 25% w skali roku. Tym samym nazywanie kogoś
    > pożyczającego za opłatą 400zł lichwiarzem jest nie na miejscu.

    Kazdy kto pobiera porcent od pozyczonych pieniedzy jest lichwiarzem!
    Przeczytaj definicje lichwiarza i skad sie wziela nazwa Lichwa.

    > Lichwą może być nazwany nadmierny procent, jednakże nadmierność procentu
    > ustala się po wzięciu pod uwagę konkretnych okoliczności. Pożyczenie na
    > 480% może być lichwą w pożyczce na rok, ale nie na kilka dni.

    Jak wyzej. Kilka stuleci temu za pozyczanie pieniedzy na porcent scinano
    glowy, uznajac to za duze przestepstwo.

  • 18. Data: 2009-10-18 10:32:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > na Tobie zarabia - wtedy może udzielić Ci takiego kredytu odnawialnego
    > poniżej kosztów. Idź jako nowy klient, do nowego banku po kredyt

    Poniżej kosztów? ROTFL

    Banki zarabiałyby krocie nawet, gdyby w ogóle nie brały prowizji, a
    oprocentowanie kredytów i lokat było (prawie) takie samo.

    Patrz: mechanizm kreacji pieniądza.

    > gotówkowy i każ sobie pożyczyć 3000zł za opłatą 14zł. A jak będą chcieli

    Ty weź mi nie zmieniaj warunków zadania po jego wykonaniu, OK?

    > więcej (a na pewno będą chcieli), to wyzwij ich od lichwiarzy. Tutaj
    > zobaczysz absurd Twojego rozumowania.

    Primo: oprocentowanie a prowizje (jedno zwiększa zwracane sumy, a drugie
    zmniejsza pożyczoną sumę).

    Secundo: nawet prowizje są rzędu kilku procent.

    > Chcąc pożyczyć te 3000zł na 10 dni w banku również zapłacisz od tego
    > kosztów więcej niż te 25% w skali roku. Tym samym nazywanie kogoś
    > pożyczającego za opłatą 400zł lichwiarzem jest nie na miejscu.

    Och, jak najbardziej na miejscu. Nawet najdroższe "szybkie" kredyty
    miałyby prowizję w okolicach ćwierci tej sumy.

    > Lichwą może być nazwany nadmierny procent, jednakże nadmierność
    > procentu ustala się po wzięciu pod uwagę konkretnych okoliczności.
    > Pożyczenie na 480% może być lichwą w pożyczce na rok, ale nie na kilka dni.

    Pożyczenie na 480% będzie lichwą nawet przy pożyczce na jeden dzień.

    > Widać niewyspany dziś jestem, naprowadź.

    Fiskus dorwie się do umowy - zażyczy sobie podatku dochodowego. I teraz
    udowadniaj, że nie dostałeś jeszcze tych pieniędzy ;)

  • 19. Data: 2009-10-18 10:43:57
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Poniżej kosztów? ROTFL
    >
    > Banki zarabiałyby krocie nawet, gdyby w ogóle nie brały prowizji, a
    > oprocentowanie kredytów i lokat było (prawie) takie samo.
    >
    > Patrz: mechanizm kreacji pieniądza.

    Zapomniales dodac:

    - wszyscy klienci co do jednego splacaliby w terminie, bez ponaglen,
    komornikow i pokonywania innych przeszkod, wszystkie wziete w danym
    banku kredyty,

    - wszyscy klienci bioracy kredyty w sposob posredni lub bezposredni
    skladaliby depozyty na kwote rowna lub przewyzszajaca ow kredyt w tym
    samym banku (np. za ow kredyt, dokonywaliby zakupy w sklepie, ktory
    potwm wsadzi pieniadze do tego samego banku).

    Inaczej twoje rozumowanie jest bez sensu.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2009-10-18 11:04:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Poniżej kosztów? ROTFL
    >
    > Banki zarabiałyby krocie nawet, gdyby w ogóle nie brały prowizji, a
    > oprocentowanie kredytów i lokat było (prawie) takie samo.
    >
    > Patrz: mechanizm kreacji pieniądza.

    Wiem co to jest mechanizm kreacji pieniądza. Proszę Cię jednak o
    wskazanie oferty cennikowej jakiegoś banku, gdzie mógłbym przyjść z
    ulicy i wziąć sobie 3000zł na 10 dni za 14zł. Czekam.

    > Ty weź mi nie zmieniaj warunków zadania po jego wykonaniu, OK?

    Nie zmieniam. Nazwałeś lichwiarzem kogoś, kto nieznajomemu pożycza na
    10 dni pieniądze na procent wyższy niż 25%. Wskaż zatem jak można taką
    pożyczkę uzyskać "legalnie".

> [...]
    >
    > Och, jak najbardziej na miejscu. Nawet najdroższe "szybkie" kredyty
    > miałyby prowizję w okolicach ćwierci tej sumy.

    Ćwierć 400zł to 100zł, czyli nadal lichwa - wedle Ciebie.

    > Pożyczenie na 480% będzie lichwą nawet przy pożyczce na jeden dzień.

    Zatem pożyczając 3000zł na 1 dzień i biorąc za to ryzyko wynagrodzenie
    2zł jestem lichwiarzem. Z takimi argumentami daleko nie podyskutujemy...

    > Fiskus dorwie się do umowy - zażyczy sobie podatku dochodowego. I teraz
    > udowadniaj, że nie dostałeś jeszcze tych pieniędzy ;)

    Nadal nie rozumiem - podatku od odsetek? W jaki sposób zaprzeczenie
    pożyczkobiorcy, że otrzymał te pieniądze, może spowodować konieczność
    zapłacenia przeze mnie podatku od nie otrzymanych jeszcze odsetek?
    Chyba jednak to Ty się nie wyspałeś :)

    --
    Liwiusz