    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nierzetelne biuro rachunkowe i ZUS
    Date: Tue, 07 Jan 2003 12:08:02 +0100

    Użytkownik Marcin napisał:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > A nie słyszałeś nigdy o zaufaniu? ;)
    No teraz to przeginasz. Ok, wstyd Ci że się daleś naciągnąć, ale takie
    usprawiedliwianie się jest tylko śmieszne.
    Nie lepiej trzepnąc sie w łeb, coby więcej takich głupstw nie robić?
    Przyznac sie przed soba "ale głupi byłem" i obiecać "więcej nie będę"?
    Jest róznica między zaufaniem a karygodną bestroską.
    Przekazywanie obcej osobie pieniędzy bez pokwitowania i świadków podpada
    pod to drugie.
    Współczuję, ale sam sobie tego piwa nawarzyłeś.

    Czy "ustna umowa" to tez był wyraz zaufania? Jak długo znaleś ta
    księgową? Była Twoja serdeczna przyjaciółką? Krewną? (chociaż jak
    kopniesz w śmietnik to wyskoczy z niego ktos wyrolowany przez szwagra
    albo kuzyna, więc z tą rodzina tez nie jest tak miło)
    Może po prostu "wzbudzała zaufanie"?
    Wybacz, ale z takim podejsciem do życia aż sie prosisz żeby ktos cię
    zrobił w balona.
    Do banku wpłacasz tez pieniądze bez pokwitowania bo kasjerka jest
    sympatyczna?

    Pleciesz o zaufania jakby chodziło o sprawy rodzinne.
    A to jest biznes. Zasada ograniczonego zaufania sprawdza się dużo
    bardziej nawet niż w ruchu drogowym.

    Eh.. gdzies ty sie taki uchował?
    Może to piękne i humanistyczne mieć taka wiare w ludzi, ale na codzień
    strasznie komplikuje życie. I, jak sam sie przekonałes, jest kosztowne.

    > Ona mówi, że już właściwie nie pamięta jak to było, ale chyba jej nie
    > płaciłem.
    > Też myślałem o nagraniu. Co powinno zawierać? Mogę tak pokierować rozmową,
    > aby coś powiedziała. Jakie warunki powinno spełniać takie nagranie, aby
    > mogło być dowodem w sądzie?

    To czy będzie dowodem zależy od decyzji sądu - sąd może po prostu taki
    dowód odrzucić jeżeli usna go za niewiarygodny. Zależy na kogo trafi...
    Może lepiej zastanowic sie czy ktoś to przekazywanie pieniędzy widział?
    Bo raczej nie naciągniesz jej na intymne wyznania że te pieniądze
    wzięła, jeżeli tylko kobieta ma troche oleju w głowie.

    Podejrzewam że przyjdzie Ci potraktowac to jak kosztowną lekcję życia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl