    From: "Marcin" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nierzetelne biuro rachunkowe i ZUS
    Date: Sun, 5 Jan 2003 13:03:00 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0301042205150.-121557107-100000@k
    6-2.portezjan.zabrze.pl.
    ..
    > On Sat, 4 Jan 2003, Marcin wrote:
    > [...]
    >
    > "Normalnie" czyli jak ??

    Tak jak się rozlicza przy prowadzeniu DG, czyli PIT-5, VAT, rozliczenia
    roczne i co tam jeszcz trzeba, żadnego zawieszania działalności. Wszystkim
    zajmowało się biuro.

    > Po pierwsze nie składałeś zawiadomienia o zawieszeniu,
    > po drugie w ZUS nie ma pojęcia "zawieszenia", po trzecie
    > nie masz dowodów, a po czwarte....za wszystko odpowiadasz :(

    No to, że nie składałem to ja wiem, ale ta księgowa powiedziała, że ma
    dojścia i wszystko załatwi. Jestem zdesperowany, więc rozważam i takie
    wyjście. Te zaległości to jest dla mnie niebotyczna kwota.

    > [...]
    >
    > A masz *na piśmie* że biuro ma ci prowadzić ZUS ?
    > Zakres "prowadzenia" ustala się indywidualnie... !

    Kiedyś słyszałem termin "domniemanie umowy", co to dokładnie znaczy? Czy
    miałoby zastosowanie w tej sytuacji? Przez pewien czas biuro rozliczało mnie
    z ZUS, wypisywało deklaracje, wpłacało składki itp.

    > tylko "zdrowotne" (które dotyczy wyłącznie PIT): czy
    > PITy też ci biuro produkowało ?

    Tak. Biuro zajmowało się wszystkim. Ja nie mam pojęcia o księgowości i oto
    skutki.

    > Jeśli wszystko co piszesz jest takie jak czytamy - to zostałeś
    > okradziony w białych rękawiczkach :(

    Co mogę teraz zrobić? Jestem umówiony na spotkanie z tą księgową, co mam jej
    powiedzieć, co zaproponować, czym zagrozić?

    Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem.
    Marcin