    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieprzyjecie mandatu za alkohol...
    Date: Sun, 23 Apr 2006 14:39:08 +0200

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e2foh9$h3m$1@inews.gazeta.pl...

    > A zajrzałeś choć do przepisów o doręczaniu?

    Okej, napisalem nieprecyzyjnie. Doreczenie wyroku zaocznego
    zostanie w pewnym momencie uznane za skuteczne (po 2-krotnym
    awizowaniu), sprawa zostanie zapewne przekazana komornikowi
    sadowemu i ten bedzie usilowal rozpoczac egzekucje poprzez
    doreczenie tytulu wykonawczego (czy jak sie to tam nazywa) wraz z
    trescia wyroku zaocznego. Te proby bedzie podejmowal do uplywu
    dwoch lat od daty domniemanego picia (z doswiadczenia co okolo 3
    miesiace :). Potem spasuje i za kolejne kilka miesiecy osoba
    obwiniona o to picie dostanie poczta z sadu grodzkiego cos_tam o
    umorzeniu.

    W praktyce sprowadza sie wszystko do tego: na jaki adres beda
    przychodzic zawiadomienia i ewentualnie pozniej pan z kancelarii
    komorniczej. Bo jak na adres rzeczywistego miejsca pobytu, to moze
    to byc klopotliwe. Jak na inny adres, to raczej nie. :-) Na samym
    poczatku moze jeszcze obwinionego czekac takie niby-przesluchanie
    i postawienie zarzutow w siedzibie strazy miejskiej. Nie wiem czy
    lepiej isc czy nie isc, ja mam taka strategie, ze chodze (choc
    dotyczy to policji i mandatow drogowych, a nie strazy miejskiej i
    mandatow za picie ").

    uklony, marekz