  • 1. Data: 2004-02-28 11:33:08
    Temat: Nieprawdziwe oskarzenia Administratora sieci
    Od: "Dawid Partyka" <s...@c...pl>

    Witam
    Dzisiaj zadzownił domnie admisnitrator sieci i niepodstawnie mnie oskarzył o
    zmiae adresu MAC, i podszywanie sie pod innych ludzi w sieci. ciekawostka
    jest to ze przyłapał niby mnie wteyd keidya ja akurat przeszłem z windowsa
    na linuksa (gdzie na linuksie jesczze nie zdarzyłem uruchomic sieci bo
    zainstalwoałem go z 3 dni wczesniej i mam z tym kłopt). Powiedział mi ze
    wtedy kiedy ja wyszłem z sieci na akurat zaczeły sie kłopoty. Grozi mi tym
    ze mnie wywali z sieci i powiadomi Policje. Jak mam mu udowodnic ze to
    akurat ja nie byłem???

    Pozdrawiam Dawid Partyka

    PS. Sorki jesli wczesniej poleciał list odemnei z zła data (o jeden rok) :(

  • 2. Data: 2004-02-28 12:29:08
    Od: "leon" <l...@g...pl>

    > Witam
    > Dzisiaj zadzownił domnie admisnitrator sieci i niepodstawnie mnie oskarzył o
    > zmiae adresu MAC, i podszywanie sie pod innych ludzi w sieci.
    A w jaki sposob to wykryl ?? bo jestem ciekaw niech przedstawi logi serwera.
    ogolnie sa dwa sposoby na identyfikacje kompa w sieci kolalnej - na podstawie
    nr MAC (czyli karty sieciowej - czyli lepszy) oraz recznie wpisywanie IP
    (gorszy).
    Aby zmienic nr MAC musisz znac numer karty sieciowej kogos juz
    zerejestrowanego. Kiedys admin do mnie sie czepial ze skanuje porty dopóki
    nie przedstwilem logow ze sam mnie skanuje , teraz mam spokuj.

    > ciekawostka.... Jak mam mu udowodnic ze to
    > akurat ja nie byłem???

    logi to podstawa
    leon

  • 3. Data: 2004-02-29 09:16:52
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > logi to podstawa

    Tylko ze log nie jest dowodem. No, chyba ze pod tym
    logiem ktos sie podpisal (oprocz Ciebie). zawsze
    ktos moze posawic zarazut spreparowania logu.
    I co wtedy?

    WOJSAL

  • 4. Data: 2004-02-29 11:28:20
    Od: "Cezary" <c...@o...pl>

    Do "Dawid Partyka":

    Spróbuj jeszcze zapytać na:
    pl.comp.intranet
    pl.comp.networking

    Choć i wg. mnie podstawą są logi. Zainstaluj jakiś program (nie wiem
    jaki pod Linuxa)do wychwytywania prób skanowania twoich portów. Być może
    i ty namierzysz admina. Wtedy będziesz miał na niego haka. ;-)

    Pozdrawiam Cezary

  • 5. Data: 2004-03-01 03:47:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c1puas$n2s$2@atlantis.news.tpi.pl>, Dawid Partyka wrote:
> [...]
    > wtedy kiedy ja wyszłem z sieci na akurat zaczeły sie kłopoty. Grozi mi tym
    > ze mnie wywali z sieci i powiadomi Policje. Jak mam mu udowodnic ze to

    Niech wezwie. To on bedzie musial udowodnic. A ta policje to wezwie swoja
    droga aby zrobila co i jakie zarzuty Ci postawila?

    --
    Marcin