    From: "Bimi" <5...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieoznakowane radiowozy...
    Date: Mon, 27 May 2002 10:55:07 +0200

    > Wiesz - amerykanie to podejscie wyrobili sobie w na podstawie konkretnych
    > przypadkow. Moze doszlo do przesady, ale widac tak bylo lepiej.
    >
    > Pytanie np czy chcesz zeby policjanci podsluchiwali sobie twoj telefon
    > jak im tylko przyjdzie ochota. Jak powyszego podejscia nie bedzie,
    > to mimo ze podsluchiwac bez zezwolenia nie wolno, to policjant
    > nie zostanie ukarany a nawet pochwale dostanie - bo kilku przestepcow
    > wykryje.
    > A jak policjant lamie prawo, to skad pewnosc ze nie podrzuci ci dowodow ?

    Masz rację. Tylko wydaje mi się, że gdyby policjant bezprawnie podsłuchiwał
    mój telefon i zdobył w ten sposób np. dowód na to, że nie płacę podatków, to
    myślę (wiem, naiwny jestem), że sąd nie dopuścił by takiego dowodu.
    Jeśli zaś mamy np. mordercę i jedyny dowód, który mamy "na niego" został
    zdobyty "z naruszeniem prawa", to wydaje mi się, że było by totalnym
    absurdem wypuszczać kolesia na wolność.
    Dlatego właśnie uważam, że zrzucnie na sądy takich przypadków jest jak
    najbardziej słuszne. Wierzę w sprawiedliwośc polskich sądów - jak na razie
    jeszcze się na niej nie zawiodłem. :)

    Pozdrawiam,
    Bimi