  • 11. Data: 2003-12-27 13:41:26
    Temat: Re: Nieopłacanie składek na ZUS a więzienie.
    Od: "tolky" <f...@d...sokrates.pl>

    > Co za brednie. To dlatego mamy takie składki? Rozmagnesowałeś mnie. Jak
    > chcesz się wykazać to proponuję żebyś zadenuncjował PKP albo kopalnie, tam
    > umarzane składki idą w MILIARDY złotych. Chłopak pisze że nie ma zamiaru
    > płacić bo ma trudną sytuację, ma nie jeść żeby opłacić kilka składek?

    Przeczytaj uwaznie jeszcze raz, pisze ze mial trudna sytuacje ale
    cyt.
    "Niestety", wygląda na to że będę miał trochę zleceń za które będę
    musiał wystawić faktury. Chcę solidnie rozliczyć się z urzędem
    skarbowym (m. in. nie odliczać w PIT5 składek na wszelakie
    ubezpieczenia), natomiast nie mam zamiaru płacić składek na ZUS. "
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nie mam zamiaru to nie to samo co nie mam za co ....

    Czyli bedzie mial pieniadze ale nie chce zaplaci do zusu bo NIE.
    I powiedz mi ze to normale .....PARANOJA.

    > Przecież liczy się z konsekwencjami, pyta tylko jakie mogą być.
    Za małe.

    Z pozdrowieniami
    TOlky.

  • 12. Data: 2003-12-27 14:33:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    tolky rzecze:
    [..]
    > mozna nie zaplacic do ZUsu ... ale nie rozumiem dlaczego mozna celowo
    > nie placic ... i nie staraj sie togo mi wytlumaczyc .... to jest dla
    > mnie zwykle zlodzejstwo nic wiecej ...jakbys tego nie usprawiedliwial.

    Złodziejem to jest ZUS, a gościu ma rację, że nie chce płacić.
    W naszym kraju obywatelskim obowiązkiem powinno być zaprzestanie płacenia
    ZUSu. Tak by się rozpierdzielił w try miga i by zmusić polityków do zmiany
    tego złodziejskiego systemu.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 13. Data: 2003-12-27 18:51:22
    Od: futszaK <m...@r...pl>

    On Sat, 27 Dec 2003 14:30:48 +0100, tolky <f...@d...sokrates.pl>
    wrote:

> [...]
    >do joty i wkurza mnie jak ktos sie pyta czy musi to zaplacic ... i czy
    >jak nie zaplaci to pojdzie do wizienia ....
    >Co to jest do cholery ...przeciez pisze ze dostal pare zlecen i bedzie
    >mial pieniadze to dlaczego nie wplaci ich do zusu ?????
    >Co tamto bylo minelo ????
    >Mi nie chodzi ze gosc nie ma pieniedzy to rozumiem ... i rozumiem jak
    >mozna nie zaplacic do ZUsu ... ale nie rozumiem dlaczego mozna celowo
    >nie placic ... i nie staraj sie togo mi wytlumaczyc .... to jest dla
    >mnie zwykle zlodzejstwo nic wiecej ...jakbys tego nie usprawiedliwial.

    ojeeeejjj, jak potrzebuje wystawić pare faktur to niech wystawia bez
    otwierania DG, pozniej się będzie martwił, a po dupie dostanie ich
    odbiorca bo jest łatwiejszym łupem dla skarbówki niż oficjalnie nie
    mający nic koleś

    futszaK
    598339018 601061867
    Misja Grupy TP mówi o codziennym zdobywaniu klientów od nowa
    (C)Marek Józefiak w wywiadzie dla iTePe

  • 14. Data: 2003-12-27 21:14:26
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    tolky wrote:

    > Telefon do TPSA i jzu wiedza skad :) ...ale na to jeszcze musimy
    > poczekac.

    Sorki, ze sie wtrace, ale.... Po co telefon do TPSA? Myslisz, ze telekomune
    interesuje, kto nie placi skladek ZUS?
    A do ZUSu tez nie ma sensu donosic, bo oni tez wiedza, kto im nie placi :) A
    jak dluzej nie zauwaza, to pozniej wieksza kara bedzie.

  • 15. Data: 2003-12-27 21:22:22
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    tolky wrote:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Nie mam zamiaru to nie to samo co nie mam za co ....
    >
    > Czyli bedzie mial pieniadze ale nie chce zaplaci do zusu bo NIE.
    > I powiedz mi ze to normale .....PARANOJA.

    > Za małe.

    Po za tym nie placac skladek ZUS sam sobie wymierza kare. Bo kiedys
    przyjdzie czas isc na emeryture. I wtedy sie okaze, ze ma kilka zlotych
    emerytury, bo malo skladek mial oplaconych. Do emerytury przecniez tak na
    prawde nie liczy sie, ile lat pracowal, tylko ile lat oplacane byly skladki.
    Im krotszy okres placenia, tym nizsza podstawa wymiaru i nizsze swiadczenie.

  • 16. Data: 2003-12-27 21:58:08
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@N...gazeta.pl>

    tolky <f...@d...sokrates.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli bedzie mial pieniadze ale nie chce zaplaci do zusu bo NIE.
    > I powiedz mi ze to normale .....PARANOJA.

    Jeśli Ci sie wydaje że te troche pieniędzy jakie zarobi ma zmarnować płacąc
    jakiś zus to chyba nalezysz do grupy trzymającej władzę. Po kilku miesiącach
    na minusie ma na 100% zaległości w elektrowni, czynszu itp. To są dla niego
    w tej chwili życiowe sprawy. Nie mozna zyć bez jedzenia, prądu, ubrania.
    Facet chce sie rozliczyć z US. Uważa to za swój obowiązek. I ma rację.
    Rozliczenia z US należą w konstytucji do obowiązków jakie ma obywatel w
    stosunku do własnego państwa. Rozliczenia z zusem to inna kategoria. Co
    prawda reguluje je konstytucja. Ale nie określa obowiązku płacenia. Robi to
    ustawa. Ustawa wg mnie niezgodna z konstytucją. Konstytucja określa tylko
    możliwość wypłacenia świadczenia na starość przez zus. Nie ma w niej zapisu
    o obowiązku zabezpieczenia na starość osób płacących zus. Wg mnie narusza ta
    ustawa prawo do decydowania o własnym losie. A takie prawo przysługuje
    kazdemu wolnemu człowiekowi. Takie prawo o ile sobie przypominam jest ujete
    w konstytucji. Prawa tego wg konstytucji nie mozna w zaden sposób ograniczyć
    i zawiesić. Jako przykład podano że w przypadku wprowadzenia stanu
    wyjatkowego nie mogą powstać przepisy ograniczające to prawo. Dlatego uwazam
    ze zus działa nielegalnie. Całe straszenie zusem sprowadza się do
    stwierdzenia " że kłamstwo powtarzane wiele razy staje sie prawdą". Pan
    Telewizor podał kiedyś nierozważnie taką informację " jakiś człowiek
    wystąpił na droge prawną bo ograniczono jego prawo do decydowania o własnym
    losie w ten sposób że wylosowano za niego fundusz emerytalny. Sprawa miała
    być wyjaśniana i przedstawiana w dalszej części serialu. Niestety nic
    takiego nie miało miejsca. Jeśli byłyby imienne umowy określające obowiązki
    zus i ubezpieczonego to po podpisaniu umowy byłaby ona wiążąca. Jeśli nic
    takiego nie ma miejsca i na dodatek jednym grupom zawodowym mozna umozyć
    długi w zusie a innym nie to znowu narusza to konstytucyjne prawo do
    równości. Nawet jeśli to umożenie polega na tym że huta dostanie od państwa
    pieniądze na zapłacenie zaległych składek. Jakoś nigdy nie słyszałem żeby
    osoba prowadząca działalność gospodarczą dostąpiła takiej łaski. W
    kostytucji ujeto ze jest równość w prowadzeniu działalności gospodarczej -
    to tak dla ułatwienia. Mogę sie nie znać na interpretowaniu prawa. Ale
    konstytucja w przeciwieństwie do różnych ustaw i kodeksów powstała po to
    żeby mógł ją zrozumieć zwykły człowiek. Inne rozwiązanie nie miłoby sensu.
    Ja tak ją pojmuję w zakresie wolności i równości. Mogę się mylić, jestem
    tylko zwykłym człowiekiem. Jeśli nie mam racji to jesli jest ktoś kto jest w
    stanie w sposób merytoryczny wyprostować to będę my wdzięczny ( w tym zdaniu
    jest głąd gramatyczny wiem o tym ale każdy powinien je zrozumieć) . Bardzo
    niemile widziane komentarze w stylu " głupi jesteś, albo nie masz racji bez
    podawania wyjaśnienia ". Tomek

  • 17. Data: 2003-12-27 22:05:16
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyjdzie czas isc na emeryture. I wtedy sie okaze, ze ma kilka zlotych
    > emerytury, bo malo skladek mial oplaconych.

    To tylko jak dożyje wieku emerytalnego, czego mu gorąco życzę :) (bo za
    pietnaście lat może on być np.: 95 albo i więcej), a jak nie dożyje, to i
    tak za karę będzie się smażył w piekle :-D

    *<|:-)

  • 18. Data: 2003-12-28 02:44:35
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "tolky" <f...@d...sokrates.pl> napisał w wiadomości

    > Przez takich "luserow" mamy takie składki jakie mamy.

    Hahaha. A w krasnoludki może też wierzysz?

    Skłądki są takie, jakie są, bo ZUS to jedna wielka studnia bez dna - nie
    wpominam już o takim 'detalu' jak zalegające na miliardy semi-państwowe
    molochy.

    > Dziwi mnie jeszcze to ze tak oficjalnie sie przyznajesz
    > ze nie chcesz placic bo nie.

    Ja też nie chcę płacić. I nie płacę. I co mi zrobisz?

    (hehe - umowy o dzieło rządzą :)

    [ciach]

    > Telefon do TPSA i jzu wiedza skad :) ...ale na to
    > jeszcze musimy poczekac.

    No to leć i dzwoń, kapusiu zafajdany!

    Albo idź zatrudnij się w jakiejś bojówce ZUSu i wyrwij człowiekowi chleb z
    gardła - i sprzedaj go w niewolę za te zaległości wobec ZUSu, jak za
    'starych, dobrych czasów'.

    > Czy tylko mnie bulwersuja takie rzeczy ??? .... moza ja jestm jakis dziwny
    > ....bo jesli tak to powinine wyjechac do innego kraju ..... tylko kto
    wtedy
    > bedzie placil te podatki :)

    Ważniejsze pytanie: kto będzie donosił?

    > Ciekawe kto ten zus bedzie placil na twoich starych.

    Hej! Moi rodzice płacili i płacili - tyle że jakieś aparatczyki przeputały
    ich pieniądze (i nadal je przepuszczają na gadżety, luksusy i miliardowe
    afery), więc niewiele tej emerytury dostają.

    Szukaj tych, co nakradli miliardy, a nie tych, których NIE STAĆ na
    zapłacenie paru tysięcy.

    ATSD w normalnym kraju to obywatel powinien mieć prawo wyboru firmy
    ubezpieczeniowej - z prawem do samodzielnego gospodarowania pieniędzmi - nie
    mieć narzuconą pewną konkretną firmę, z którą MUSI współpracować.

  • 19. Data: 2003-12-28 04:15:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Ajgor rzecze:
    > Im krotszy okres placenia, tym nizsza podstawa wymiaru i nizsze swiadczenie.

    I Ty w to wierzysz? To uświadamiam Cię, że Ty dostaniesz 370 złotych
    po 45 latach płacenia najwyższych składek, a ten co nic nie płacił
    dostanie 330 złotych.

    Na zdrowie! :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 20. Data: 2003-12-28 09:06:12
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Arek wrote:

    > I Ty w to wierzysz? To uświadamiam Cię, że Ty dostaniesz 370 złotych
    > po 45 latach płacenia najwyższych składek, a ten co nic nie płacił
    > dostanie 330 złotych.

    Hmm.. Dosyc ciekawe. Jak pomagalem kiedys zonie naliczac emerytury (zona
    pracowala w ZUS-ie) to inaczej to wygladalo. A jak we wrzesniu kumpel
    przechodzil na emeryture to dostal prawie 3000 :)