  • 1. Data: 2003-12-24 17:47:20
    Temat: Nieopłacanie składek na ZUS a więzienie.
    Od: "Misiek" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Tak się złożyło w moim życiu że znalazłem się w trudnej sytuacji
    materialnej. W wyniku tego przez kilka miesięcy bez powodzenia
    próbowałem prowadzić DG. No i teraz ZUS domaga się kasy. Wydał już
    kilka tytułów wykonawczych i zajął mi konta (nawet udało się mu
    wyegzekwować około 3 (trzech) PLN :-) ). Wiszą mi te ich kwity
    ponieważ nie mam żadnego majątku i nie wygląda na to że ten stan
    zmieni się w jakiś znaczący sposób w najbliższych latach.

    "Niestety", wygląda na to że będę miał trochę zleceń za które będę
    musiał wystawić faktury. Chcę solidnie rozliczyć się z urzędem
    skarbowym (m. in. nie odliczać w PIT5 składek na wszelakie
    ubezpieczenia), natomiast nie mam zamiaru płacić składek na ZUS. O ile
    w pierwszym przypadku nieopłacanie składek jest w jakiś sposób
    uzasadnione (nie osiągnąłem dochodu, a wręcz zanotowałem stratę), to
    ten drugi przypadek to jawne "przeginanie". Co mi grozi za takie
    olewanie ZUS-u? Przejrzałem ustawę "o ubezpieczeniach społecznych" i
    tam jest generalnie mowa o grzywnach itp., a te nie są mi
    straszne. :-) Aby było jeszcze milej, to takie rzeczy są traktowane
    jako wykroczenia a nie przestępstwo. Pytanie jest następujące - czy
    mogę pójść siedzieć za nieopłacanie składek na ZUS? A jeśli tak, to na
    jakiej podstawie?

    Wesołych Świąt,
    Misiek

  • 2. Data: 2003-12-25 00:54:09
    Temat: Re: Nieopłacanie składek na ZUS a więzienie.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Misiek" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nie zatrudniasz pracowników, to niepłacenie składek jest
    wykroczeniem z powołanej przez Ciebie ustawy.

  • 3. Data: 2003-12-25 01:36:07
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Thu, 25 Dec 2003 01:54:09 +0100, na pl.soc.prawo *Robert Tomasik*
    napisał(a):

    > Użytkownik "Misiek" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli nie zatrudniasz pracowników, to niepłacenie składek jest
    > wykroczeniem z powołanej przez Ciebie ustawy.

    Taki agent ubezpieczeniowy np.
    Nie ma przecież pracowników, dochodu może nie mieć żadnego (jak klientów
    brak), a specjalne konto w banku musi założyć i składki (niemałe zresztą)
    musi co miesiąc płacić.

    --
    Kaja
    GG 2390422

  • 4. Data: 2003-12-25 11:33:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaja" <m...@b...spamu.autograf.pl> napisał w wiadomości >
> [...]
    > Nie ma przecież pracowników, dochodu może nie mieć żadnego (jak klientów
    > brak), a specjalne konto w banku musi założyć i składki (niemałe

    Jak najbardziej masz rację. Różnica polega jedynie na kwalifikacji prawnej
    sytuacji, gdy jednak tego nie robi. I o ile nie zgłoszenie do
    ubezpieczenia społecznego lub zgłoszenie nieprawdziwych danych stanowi
    przestępstwo z art. 219 kk, to samo niepłacenie składek, albo
    niezgłoszenie danych dotyczących sprawcy jest już tylko wykroczeniem z
    ustawy o ubezpieczeniu społecznym. Nie pamiętam teraz numeru artykułu. ale
    tam jest bodaj jedno koło art. 90-tego.

  • 5. Data: 2003-12-25 20:52:48
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > jako wykroczenia a nie przestępstwo. Pytanie jest następujące - czy
    > mogę pójść siedzieć za nieopłacanie składek na ZUS? A jeśli tak, to na

    Spij spokojnie, mialem podobna sytuacje i nie siedzialem :)
    W najgorszym przypadku grzywna z 500 zl , ktora musisz zaplacic bo inaczej
    zamienia Ci na areszt.

    Radek.

  • 6. Data: 2003-12-25 21:02:20
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Radek wrote:
    > Spij spokojnie, mialem podobna sytuacje i nie siedzialem :)
    > W najgorszym przypadku grzywna z 500 zl , ktora musisz zaplacic bo inaczej
    > zamienia Ci na areszt.

    500 zł to nie zamienią
    ale zdarzają się większe (i mniejsze)...

    KG

  • 7. Data: 2003-12-26 20:56:29
    Od: "tolky" <f...@d...sokrates.pl>

    > Wesołych Świąt,
    > Misiek

    Przez takich "luserow" mamy takie składki jakie mamy.
    Dziwi mnie jeszcze to ze tak oficjalnie sie przyznajesz ze nie chcesz placic
    bo nie.
    Zlodziej jestes i tyle ..... i jeszcze bezmyslny
    Internet nie jest anonimowy. Piszesz ze okradasz nas wszystkich i jeszcze
    chcesz porady.

    Telefon do TPSA i jzu wiedza skad :) ...ale na to jeszcze musimy poczekac.

    Czy tylko mnie bulwersuja takie rzeczy ??? .... moza ja jestm jakis dziwny
    ....bo jesli tak to powinine wyjechac do innego kraju ..... tylko kto wtedy
    bedzie placil te podatki :)

    Ciekawe kto ten zus bedzie placil na twoich starych.

    Bez pozdrowien
    TOlky.

  • 8. Data: 2003-12-26 22:18:03
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@N...gazeta.pl>

    tolky <f...@d...sokrates.pl> napisał(a):

> [...]
    > bedzie placil te podatki :)
    >

    > Ciekawe kto ten zus bedzie placil na twoich starych.

    Nie wiem kim jesteś i mnie to nie obchodzi. Nie będe sprawdzał skąd piszesz
    bo to nie ma sensu. Jeśli pracujesz np. w budżetówce to jaką masz pewność że
    za Ciebie są odprowadzane składki. Z ogólno dostępnych środków przekazu
    wynika że każdy pracujący ma niezapłacone przynajmiej 3 składki. Facet
    napisał że znalazł się w trudnej sytuacji materialnej. Pewnie nie prowadzisz
    zadnej działalności i nie masz pojecia co sie tam teraz dzieje. Jedna wielka
    nędza. Ta nędza nie powstała w wyniku działań ludzi pracujących u siebie. To
    jakoś wyszło odgórnie. Jakieś studzenie gospodarki itp. Jeśli jesteś taki
    mądry to powiedz dlaczego jeśli ktoś nie zawinił swojej złej sytuacji to musi
    odpowiadać majątkiem za błędne decyzje innych. Tomek

  • 9. Data: 2003-12-26 23:36:56
    Od: "Kapiszon" <k...@w...pl>

    "tolky" <f...@d...sokrates.pl> wrote in message

> [...]
    > Zlodziej jestes i tyle ..... i jeszcze bezmyslny
    > Internet nie jest anonimowy. Piszesz ze okradasz nas wszystkich i jeszcze

    Co za brednie. To dlatego mamy takie składki? Rozmagnesowałeś mnie. Jak
    chcesz się wykazać to proponuję żebyś zadenuncjował PKP albo kopalnie, tam
    umarzane składki idą w MILIARDY złotych. Chłopak pisze że nie ma zamiaru
    płacić bo ma trudną sytuację, ma nie jeść żeby opłacić kilka składek?
    Przecież liczy się z konsekwencjami, pyta tylko jakie mogą być.

    Kapiszon

  • 10. Data: 2003-12-27 13:30:48
    Od: tolky <f...@d...sokrates.pl>

> [...]
    > mądry to powiedz dlaczego jeśli ktoś nie zawinił swojej złej sytuacji to musi
    > odpowiadać majątkiem za błędne decyzje innych. Tomek

    Prowadz dzialalnosc od 5 lat .... przez pierwsze dwa lata na
    duzym minusie
    zeby nie powiedzic ze bardzo duzym ... Potem jak stopniowo zaczelo sie
    ukladac zaczelem splaca te moje zadluzenie w zusie tez ... i splacile co
    do joty i wkurza mnie jak ktos sie pyta czy musi to zaplacic ... i czy
    jak nie zaplaci to pojdzie do wizienia ....
    Co to jest do cholery ...przeciez pisze ze dostal pare zlecen i bedzie
    mial pieniadze to dlaczego nie wplaci ich do zusu ?????
    Co tamto bylo minelo ????
    Mi nie chodzi ze gosc nie ma pieniedzy to rozumiem ... i rozumiem jak
    mozna nie zaplacic do ZUsu ... ale nie rozumiem dlaczego mozna celowo
    nie placic ... i nie staraj sie togo mi wytlumaczyc .... to jest dla
    mnie zwykle zlodzejstwo nic wiecej ...jakbys tego nie usprawiedliwial.

    TOlky.