  • 1. Data: 2004-02-02 22:15:42
    Temat: Re: Nieodebrany z serwisu sprzęt
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LC" <l...@c...home.pl> napisał w wiadomości
    news:bvlvel$4p9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Problem w tym, ze jeśli minęło dwa lata od terminu wykonania usługi, to
    Twoje roszczenie o zapłatę przedawniło się (art. 646 kc), a jego o wydanie
    rzeczy nie bo Ty nigdy nie wszedłeś w dobrej wierze w posiadanie tego
    sprzętu. Pisałem o tym paradoksie na tej grupie nie tak dawno. Poszukaj -
    to był wątek dotyczący samochodu w serwisie. Tam napisałem więcej. Przed
    upływem tych 2 lat należało go pozwać, a wówczas miał byś prawo zastawu na
    powierzonej Ci rzeczy i ewentualnego zaspokojenia się na tej rzeczy po
    otrzymaniu tytułu wykonawczego.

    Osobiście uważam wzmianką na zleceniu o przejściu na własność serwisu
    sprzętu oddanego do naprawy za kontrowersyjną. nie spotkałem się z
    podobnym problemem, ale w wypadku faktur wzmianki napisane na nich
    zastrzegające własność towaru do chwili zapłaty sąd uznał za nieprawne. Po
    za tym podejrzewam, że na piśmie go nie wzywałeś po ten sprzęt, więc
    ciężko Ci będzie udowodnić, że Ty chciałeś mu ten sprzęt wydać, a on nie
    chciał przyjąć. Gość będzie się upierał, że był kilka razy, a Ty mu nie
    naprawiłeś jeszcze, a później musiał wyjechać i przyjechał dopiero teraz.

  • 2. Data: 2004-02-02 23:33:49
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > Problem w tym, ze jeśli minęło dwa lata od terminu wykonania usługi, to
    > Twoje roszczenie o zapłatę przedawniło się (art. 646 kc), a jego o wydanie

    A kiedy ta usługa została wykonana??? Może wczoraj dokręcił ostatnią śrubkę
    ;)))
    Więc skąd pomysł, że roszczenie się przedawniło? :)

    > Osobiście uważam wzmianką na zleceniu o przejściu na własność serwisu
    > sprzętu oddanego do naprawy za kontrowersyjną. nie spotkałem się z

    Czemu? To ma zalegać po wieki w serwisie? Jeszcze raz polecam sprawdzenie
    serwisu wspomnianego w poprzednim moim poście. Jak mnie pamięć nie myli to
    była tam podobna klauzula.

    pozdrawiam
    Alek

  • 3. Data: 2004-02-03 09:29:33
    Od: "LC" <l...@c...home.pl>

> [...]
    > to był wątek dotyczący samochodu w serwisie. Tam napisałem więcej. Przed

    Wygrzebałem w starych papierach moje pismo do niego, żeby odebrał sprzęt,
    ponieważ zgodnie z wymienioną wcześniej adnotacją po upływie 90 dni sprzęt
    przejdzie na własność serwisu. Nie pozywałem go co prawda, ale może coś
    takiego wystarczy, nie chcę się z nim sądzić, ale jak się uprze to być może
    będę musiał.

    Dziękuję za odpowiedź.

  • 4. Data: 2004-02-03 09:31:24
    Od: "LC" <l...@c...home.pl>

    > A kiedy ta usługa została wykonana??? Może wczoraj dokręcił ostatnią
    śrubkę
    > ;)))

    Niezłe :-)

    > Czemu? To ma zalegać po wieki w serwisie? Jeszcze raz polecam sprawdzenie
    > serwisu wspomnianego w poprzednim moim poście. Jak mnie pamięć nie myli to
    > była tam podobna klauzula.

    Mam taką kartę gwarancyjną właśnie z Technicsa, ale nie sądzę, abym uzyskał
    od nich jakąś budująca odpowiedź.

    Dziękuję za odpowiedź.

  • 5. Data: 2004-02-03 18:46:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A kiedy ta usługa została wykonana??? Może wczoraj dokręcił ostatnią
    śrubkę
    > ;)))
    > Więc skąd pomysł, że roszczenie się przedawniło? :)

    Stąd, że na pokwitowaniu był termin, a przedawnienie biegnie nie od
    wykonania usługi tylko od terminu jej wydania.