    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieodebrany z serwisu sprzęt
    Date: Mon, 2 Feb 2004 23:15:42 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc3.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "LC" <l...@c...home.pl> napisał w wiadomości
    news:bvlvel$4p9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Problem w tym, ze jeśli minęło dwa lata od terminu wykonania usługi, to
    Twoje roszczenie o zapłatę przedawniło się (art. 646 kc), a jego o wydanie
    rzeczy nie bo Ty nigdy nie wszedłeś w dobrej wierze w posiadanie tego
    sprzętu. Pisałem o tym paradoksie na tej grupie nie tak dawno. Poszukaj -
    to był wątek dotyczący samochodu w serwisie. Tam napisałem więcej. Przed
    upływem tych 2 lat należało go pozwać, a wówczas miał byś prawo zastawu na
    powierzonej Ci rzeczy i ewentualnego zaspokojenia się na tej rzeczy po
    otrzymaniu tytułu wykonawczego.

    Osobiście uważam wzmianką na zleceniu o przejściu na własność serwisu
    sprzętu oddanego do naprawy za kontrowersyjną. nie spotkałem się z
    podobnym problemem, ale w wypadku faktur wzmianki napisane na nich
    zastrzegające własność towaru do chwili zapłaty sąd uznał za nieprawne. Po
    za tym podejrzewam, że na piśmie go nie wzywałeś po ten sprzęt, więc
    ciężko Ci będzie udowodnić, że Ty chciałeś mu ten sprzęt wydać, a on nie
    chciał przyjąć. Gość będzie się upierał, że był kilka razy, a Ty mu nie
    naprawiłeś jeszcze, a później musiał wyjechać i przyjechał dopiero teraz.