  • 41. Data: 2008-10-18 11:31:13
    Temat: Re: Nieobecności w szkole
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 09:09
    > (autor witek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gdc22u$hag$2@inews.gazeta.pl>):

    > Jak dla ciebie ojciec jest trzeci, to ci współczuję.

    z punktu widzenia prawa, dla osoby pełnoleteniej jest osobą trzecią.
    No sorry, wybacz, ale jesteś trochę mało poważny.

  • 42. Data: 2008-10-18 11:32:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Jesli nie ma uprawnien do oceniania zwolnien, to skad wiadomo, czy
    > nieobecnosc jest nieusprawiedliwiona?

    jak nie ma usprawiedliwienia to jest nieusprawiedliwiona. nie wiem czego
    nie rozumiesz.

  • 43. Data: 2008-10-18 11:36:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Zapewne w Statucie Szkoły, który jest dokumentem obowiązującym
    > wszystkich w szkole.

    Nie.
    Jedyne miejscce gdzie można o takim obowiązku chodzenia do szkoły mówić
    jest przy okazji obowiązku nauki, który spełnia sie w formie posyłania
    dziecka do szkoły. Z tym, że można obowiązek nauki spełniać inaczej niż
    poprzez posyłanie dziecka do szkoły.
    Inna sprawa, że ciągle jes to trudne do zrealizowania, ale nie niemożliwe.
    Zgadzam się z jednym. Ża jak rodzić wybierze posyłanie dziecka do szkoły
    jako formę spełniania obowiązku nauczania, to wówczas już taki obowiązek
    ma. Ale stutowi szkoły nic do tego.

  • 44. Data: 2008-10-18 11:39:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 10:55
    > (autor Arek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <4...@n...home.net.pl>):

    > No ale nieważne jakich. I 50% na danym przedmiocie... Tak u nas jest.

    > Hm... Aż tak nie wnikałem, ale u nas chyba niezaliczenie 1 przedmiotu z
    > definicji daje prawo do egzaminu. Dopiero 2 przedmioty są głosowane.

    Ale to mówisz o ocenach niedostatecznych.
    Nieklasyfikowanie to oddzielna bajka i rządzi się prawami jak wyżej.

  • 45. Data: 2008-10-18 11:46:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 09:09
    > (autor witek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gdc22u$hag$2@inews.gazeta.pl>):

    > U nas nieklasyfikuje się od 50% dowolnych. Nie wiem na ile to wewnętrzne, a
    > na ile zewnętrzne.

    punkt dla ciebie
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO

    w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz
    przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w publicznych szkołach i
    placówkach artystycznych.

    § 9. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich
    zajęć edukacyjnych, jeżeli nauczyciel nie miał podstaw do ustalenia
    oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach
    edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia.

    2. Uczeń nie klasyfikowany, w przypadku gdy jego nieobecność na
    zajęciach edukacyjnych była usprawiedliwiona, może zdawać egzamin
    klasyfikacyjny.

  • 46. Data: 2008-10-18 12:04:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 13:29
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdchat$hag$4@inews.gazeta.pl>):

    > nio. chyba raczej prawo gdzieś sie publikuje, zeby zaczęło obowiązywać.

    No widzisz, a jednak prawo przewiduje również umowy ustne.
    Nieraz zapisywałem się do różnych szkół i nie kazano mi podpisywać
    publikowanych wszem i wobec umów, a jednak wiadomo o co chodzi. Kupując
    bułkę też zawierasz umowę... A że niekoniecznie na piśmie...

    > aha, i taka umowa zawarta z 7 latkiem jest ważna?

    Ty tak na poważnie?

    a) Nie z 7latkiem, tylko z jego rodzicami/opiekunami prawnymi...
    b) Tatuś pytał o pełnoletnią córkę...

    --
    Tristan

  • 47. Data: 2008-10-18 12:06:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 13:39
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdchtc$hag$8@inews.gazeta.pl>):

    > Ale to mówisz o ocenach niedostatecznych.
    > Nieklasyfikowanie to oddzielna bajka i rządzi się prawami jak wyżej.

    Możliwe. uczę w normalnej szkole i degeneratów nie mamy zbyt wielu.
    Więc nie zdążyłem się zbytnio osłuchać. Owszem, mieliśmy przypadek takiej
    degeneratki, która nie chodziła w ogóle do szkoły, ale ona była
    nieklasyfikowna ze wszystkiego i po prostu automatycznie została w
    klasie... Zresztą nadal wisi nam na stanie jako martwa dusza... Ale to
    przypadek pojedynczy...

    --
    Tristan

  • 48. Data: 2008-10-18 12:08:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 13:31
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdche0$hag$5@inews.gazeta.pl>):

    > z punktu widzenia prawa, dla osoby pełnoleteniej jest osobą trzecią.

    Rozumiem, że jak ją auto rozjedzie, to lekarz nie przyjdzie do tatusia
    spytać o to czy można operować itepe?

    > No sorry, wybacz, ale jesteś trochę mało poważny.

    To dobrze... Lepiej być mało poważnym niż ekstremalnie niepoważnym, jak ty.

    --
    Tristan

  • 49. Data: 2008-10-18 12:09:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
> [...]
    > publikowanych wszem i wobec umów, a jednak wiadomo o co chodzi. Kupując
    > bułkę też zawierasz umowę... A że niekoniecznie na piśmie...

    to jakie prawo mówi o zawieraniu umów ze szkołą?
    Po za studiami oczywscie.

    I oczywiscie szkoły nagminnie stosuja metodą umów ustnych a kuratoria i
    i urzędy miasta milcza jak grób.

    > Ty tak na poważnie?
    >
    > a) Nie z 7latkiem, tylko z jego rodzicami/opiekunami prawnymi...
    > b) Tatuś pytał o pełnoletnią córkę...

    strasznie naciągasz teorię

  • 50. Data: 2008-10-18 12:14:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
> [...]
    > wasz znak: <gdche0$hag$5@inews.gazeta.pl>):

    > Rozumiem, że jak ją auto rozjedzie, to lekarz nie przyjdzie do tatusia

    równie dobrze mógłby pytać sąsiada.
    ratowanie życia to oddzielne przepisy. do ratowania życia nie trzeba zgody.
    w przypadku zabiegu nieratującego życia, takie pytanie tatusia o zgodę
    może się skończyć dla lekarza dosyć kiepsko.

    > To dobrze... Lepiej być mało poważnym niż ekstremalnie niepoważnym, jak ty.

    bez komentarza.