  • 101. Data: 2008-10-18 16:07:15
    Temat: Re: Nieobecności w szkole
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:2ny70lzymx.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Przede wszystkim - nieprawda jest, jakoby pelnoletniego ucznia
    > laczyly z rodzicami takie same stosunki prawne jak z cala reszta
    > ludzkosci.
    Może nie zauważyłeś, ale nikt tego nie twierdził.

    > Rodzice maja wobec dziecka obowiazek alimentacyjny i nie moze on
    > polegac na tym, ze "dajesz mi na szkole i nie masz prawa wiedziec, co
    > z tymi pieniedzmi robie".
    Nie ma bezwzględnego obowiązku dokonywania tego w formie gotówkowej.

    > W szczeglosci na przyklad w przypadku
    > dalszego ksztalcenia na studiach sa orzeczenia Sadu Najwyzszego,
    To podaj link.

    > ze
    > jesli dziecko ma juz zawod i moze sie samo utrzymac, a swoje studia
    > olewa, nie chodzi na zajecia i dostaje dwoje, to jest to podstawa do
    > tego, zeby rodzice go utrzymywac przestali. Ciekawe, skad sie o
    > "olewactwie" dziecka mieli dowiedzic, gdyby oceny dziecka byly przed
    > rodzicami tajne.
    Nieważne skąd się dowiedzieli. Może wynajęli detektywa i on sfotografował
    W każdym razie musieli przedstawić dowody, które sąd uznał i dopuścił.

    --
    Jotte

  • 102. Data: 2008-10-18 16:08:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > ale powyższe nie daje prawa dowiadywania sie o postepy w nauce.

    Zatem skad rodzice maja sie dowiedziec o ocenach dziecka?

    MJ

  • 103. Data: 2008-10-18 16:09:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdcuri$3hf$14@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > jakie nieuznać?
    Normalne. Nie chce mi sie 15-ty raz tłumaczyć.

    > nie ma żadnego aktu, którym mógłby sie podeprzec w uzasadnieniu
    > niezunanaia.
    Podaj taki, który go do tego obliguje.

    > szczęscie nauczyciela, że ma rodziców, którzy idiotę
    > ignorują zamiast go wykopać.
    Farmazonisz waść okrutnie.

    --
    Jotte

  • 104. Data: 2008-10-18 16:12:42
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > Ciekawe, skad sie o
    > "olewactwie" dziecka mieli dowiedzic, gdyby oceny dziecka byly przed
    > rodzicami tajne.

    To ich sprawa.

    Skoro z dziekanatem sprawa jest jasna, to moim zdaniem w sekretariacie
    szkoly tez (wobec uczniow pelnoletnich).

    gacek

  • 105. Data: 2008-10-18 16:16:18
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > ale to jest dopiero PO podjęciu decyzji o sepłnianiu obowiązku nazwijmy
    > go szkolnego, bo tak sie przyjął, w formie posyłania dziecka do szkoły.
    >
    > Nie ma obowiązku posyłania dziecka do szkołu, jest obowiązek kształcenia,
    > ale po za formami szkolnymi istnieją równiez inne.
    > Jeszcze raz. NIE MA OBOWIĄZKU CHODZENIA DO SZKOŁY.

    A kto mówi, że jest obowiązek chodzenia (oczywiście po skończeniu gimnazjum,
    bo do końca gimnazjum lub 18-tki jest pbowiązek szkolny) do szkoły. Jedynie
    pisałem, że jeśli chce być uczniem, to musi spełniać obowiązki zawarte w
    statucie, czyli np. chodzić do szkoły. Nie spełniając obowiązków statutowych
    naraża się na konsekwencje, łacznie z relegowaniem ze szkoły (też w trybie
    określonym w statucie).

    --
    Arek

  • 106. Data: 2008-10-18 16:18:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:2nprlxzy0r.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Zatem skad rodzice maja sie dowiedziec o ocenach dziecka?
    Przecież to proste.
    Skoro dziecka, to na wywiadówce, ze świadectwa.

    --
    Jotte

  • 107. Data: 2008-10-18 16:18:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:

    > Nie ma bezwzględnego obowiązku dokonywania tego w formie gotówkowej.

    Co to ma do rzeczy?

    > To podaj link.

    Uzyj googla.

    MJ

  • 108. Data: 2008-10-18 16:19:29
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 18 Paź, 18:08, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Zatem skad rodzice maja sie dowiedziec o ocenach dziecka?

    Skąd chcą. Szkoła nie ma prawa udzielać im takiej informacji.

    Droga prawna jaką ja proponuję w tej sytuacji (dziecko nie udziela
    informacji ani szkoła, zgodnie z prawem również): przestać utrzymywać.
    Dziecko wówczas zgłosi do sądu wniosek o ustalenie istnienia obowiązku
    alimentacyjnegi i będzie musiało wykazać się, że kontynuuje naukę
    (między innymi). Jako strona będziesz miał dostęp do akt i stamtąd, z
    jakichś świadectw etc. możesz dowiedzieć się o ocenach (chociaż być
    może dziecko złoży wyłącznie zaświadczenie ze szkoły o kontynuowaniu
    nauki, to się nie dowiesz).

  • 109. Data: 2008-10-18 16:23:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:2nd4hxzxjp.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Co to ma do rzeczy?
    No pomyśl, pomyśl.

    > Uzyj googla.
    Nie chce mi się dowodzić twoich tez bardziej niż tobie samemu.

    --
    Jotte

  • 110. Data: 2008-10-18 16:31:05
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Tak, to była normalna szkoła, bo normalni ludzie w normalnych sytuacjach
    > z sądem styczności żadnej nie mają.

    Wiesz, masz cholernie wielkie pojecie o zyciu widze.
    Ja w podstawowce tez bylem przesluchiwany przez prokuratora, a dlaczego?
    Poniewaz moja matka dostala wylewu krwi do mozgu. Pogotowie ktore
    przyjechalo stwierdzilo ze to nie wylew a jakies pobicie no i
    automatycznie prokurator zajal sie cala sprawa. Ja, bedac w 7 klasie
    podstawowki tez bylem przesluchiwany przez prokuratora i to sam na sam -
    nie wiem czy to norma.

    Tak wiec sam widzisz ze kazdy moze miec stycznosc z wymiarem
    sprawiedliwosci, chociaz pewnie dla Ciebie to nadal cos dziwnego.

    Jacek Kustra