eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Date: Fri, 19 Sep 2014 19:05:51 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie
    prawo

    > Bo ta niesprawność spowodowana jest "siłą wyższą".
    > Czym innym jest wyjechanie z garażu samochodem w którym nie działa
    > światło (co kierowca powinien sprawdzić), a czym innym przepalenie
    > żarówki tuż przed miejscem postoju patrolu "czemu nie mógł zapobiec".
    >
    > Niezabraniu dokumentów MÓGŁ zapobiec.
    > Przepaleniu żarówki w trasie NIE MÓGŁ zapobiec.
    > Wyjechaniu ze spaloną żarówką MÓGŁ zapobiec, i za to powinien
    > być mandat, tyle, że "udowodnij mi to".

    A skąd wiesz że mógł zapobiec brakowi dokumentów. Kto niby z tytułu
    braku dokumentów przy sobie coś traci, aby trzeba było sklerotyka karać
    za to finansowo? Jest to ordynarne szykanowanie ludzi z słabą pamięcią i
    nic więcej.

    I jak sam widzisz, nikt nie jest w stanie udowodnić że żarówka przed
    chwilą się przepaliła, bądź przed pół rokiem. Jakie widzisz w miarę
    sprawiedliwe rozwiązanie tego problemu? W pierwszym odruchu wydaje się
    że nie karać mandatem, ale wyobrażasz sobie te wszystkie auta na
    drogach, ślepe na jedno oko bądź obydwa?

    > Przecież mowa o INNYM prawie.
    > Mieszasz ze sobą przepis nakazujący możliwość wymiany żarówki przez
    > "przeciętnego człowieka" (nie inwalidy, z przeciętnym IQ, nietumanisty)
    > z domniemaną karalnością zdarzenia samoistnego.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Nic nie mieszam - auto ma być sprawne do jazdy i tyle. A tak w ogóle to
    jakiś obłęd z tym dyscyplinowaniem kierowców na każdym kroku mandatami.
    Pal licho gdyby jeszcze chodziło o jakieś znaczące złamanie przepisów,
    bądź spowodowanie zagrożenia na drodze, ale nasza władza umyśliła sobie
    nas doić praktycznie za wszystko.