eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Date: Fri, 19 Sep 2014 19:04:13 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie
    prawo

    W dniu 2014-09-18 19:02, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>

    > To by diagnosta mógł nie dopuścić, ale zatrzymać dowodu z takiego
    > ogólnego powodu na drodze nie można.

    Można, nie wolno niesprawnymi pojazdami włączać się do ruchu drogowego i
    już. Strażnikiem tego jest m.in. policja drogowa.

    > Dlatego, że stwierdzenie niesprawności wymaga kwalifikacji a
    > posiadania dokumentów może pilnować każdy.

    Tak właściwie za co się karze osobę nieposiadającą przy sobie
    dokumentów? przecież do diabła w żadnym normalnym kraju nikt nikogo nie
    karze finansowo z powodu słabej pamięci.

    > Dlatego, że jeden wie jak ją usunąć i usunie i mandatu nie dostałby a
    > drugi nie wie i unie usunie i mandat musiałby dostać, gdy obaj
    > popełnili to samo wykroczenie.

    Niech Ci będzie, faktycznie nie ma powodów do karania mandatem za stan
    techniczny pojazdu gdy niesprawność może wyniknąć nagle. Ale zatrzymanie
    dowodu temu który nie chce, nie potrafi, nie może usunąć usterki na
    poczekaniu jest sprawą oczywistą.