eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Fri, 19 Sep 2014 10:33:35 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie
    prawo

    On Fri, 19 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > 1) Pojazd ma mieć wyposażenie zgodne z krajem rejestracji - co wynika
    > z konwencji. Zatem polski żarówek mieć nie musi.

    No tak właśnie napisałem.

    > 2) Stan techniczny samochodu zaczyna zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym
    > w momencie, gdy go nie widać. W wypadku przedniego oświetlenia, to musiałyby
    > po jednej stronie nie świecić wszystkie żarówki. Ja na dojazd czasem się
    > ratuję włączeniem przeciwmgielnych świateł.

    Pytaniem jest, czy taka jazda jest "legalna".
    IMO nie ma przeszkód i w 100% zgadzam się z powyższą argumentacją, tyle
    że IMO a prawo to dwie różne rzeczy.
    Zastrzeżenie niżej NIE uchyla "zasady ogólnej", co najwyżej warunkowo
    "czasami".

    > 3) Czasem natychmiastowa wymiana przepalonej żarówki w miejscu ujawnienia
    > tego faktu będzie większym zagrożeniem, niż kontynuowanie jazdy

    No to w rachubę wchodzi zasada prawna, na szybko nie kojarzę jak się
    nazywa, ta sama która pozwala celem ratowania życia wieźć pacjenta
    do szpitala po pijaku, jak inaczej się nie da (w tym nie da się
    wezwać pomocy telefonem, dla jasności :>).

    pzdr, Gotfryd