    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemożliwy pomiar głośności wydechu
    Date: Thu, 12 Sep 2013 11:16:54 +0200
    <l0mmv5$863$1@node2.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <523031c2$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <5230b67f$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@n...chmurka.net> <l0rs81$83o$1@node2.news.atman.pl>
    <g...@n...chmurka.net>

    W dniu 12.09.2013 10:46, Adam Wysocki pisze:

    > Naucz się czytać ze zrozumieniem. Albo myśleć.

    Ależ ja, w przeciwieństwie do ciebie, umiem czytać. I myśleć.

    I myślę, że masz straszne braki zarówno w zakresie emocjonalnym (muszą
    MNIE słyszeć!), jak i w zakresie umiejętności (nie umiesz bezpiecznie
    jeździć i dla komfortu psychicznego potrzebujesz protezy w postaci
    rytualnego hałasu) oraz w zakresie wiedzy (także czysto praktycznej) o
    fizycznym świecie - głośne wydechy gówno dają, bo nawet jeśli ktoś w np.
    samochodzie je usłyszy parę sekund wcześniej niż legalne to tak się nie
    zorientuje skąd dokładnie ten dźwięk dochodzi, a z kolei jeżdżenie "na
    długich" wręcz utrudnia albo nawet uniemożliwia zorientowanie się w
    położeniu nadjeżdżającego motocykla.

    Głośny wydech nadaje się wyłącznie do szpanowania oraz wkurwiania ludzi.
    Miałem nieprzyjemność jeździć motocyklem z takim właśnie wydechem (dość
    krótkotrwała konieczność, jakiś rok, niestety poprzedni właściciel nie
    zostawił oryginalnego wydechu) i było to nieprzyjemne dla mnie,
    nieprzyjemne dla otoczenia, nie poprawiało przeciskania się w korkach
    ani nie chroniło przed wymuszeniami na skrzyżowaniach. Pozbyłem się tego
    w cholerę i wróciłem do cichego motocykla o bardziej miejskim
    charakterze. I jakoś lepiej się w korkach jeździło (uwaga: nie implikuję
    bezpośredniego związku przyczynowo-skutkowego ;) )

    ROZUM (co dla ciebie może być problematyczne) oraz odblaskowa kamizelka
    to znacznie lepsze rozwiązanie niż ogłuszanie i oślepianie.

    Patrząc z kolei z perspektywy kierującego samochodem, o ile ktoś nie
    jeździ melexem czy czymś innym niemalże bezgłośnym, ryczących debili
    zasadniczo słyszy się dopiero jak już by było za późno na ich
    dostrzeżenie (czyli jeśli są już obok), a debili na długich niby widać
    "bardziej", ale ciężko mi się zorientować jak daleko są bo oślepiają.

    Zatem ogłuszanie oraz oślepianie nie mają żadnego racjonalnego
    uzasadnienia, są uciążliwe i powodują dodatkowe zagrożenie.

    Zdawałbyś sobie z tego sprawę, jakbyś miał rozum i doświadczenie w ruchu
    drogowym.