    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?
    Date: Fri, 3 Dec 2010 00:50:04 +0100

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:id7t4f$c6u$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No to czemu nie odpuszcza się Polakom ?

    Nie wiem? Nie potrafię na to pytanie odpowiedzieć.

    Moja własna teoria na ten temat wynika z konstatacji, że niestety Polacy są
    urodzonymi kombinatorami. Jak się zorientowali, że Niemcy ich nie ścigają,
    no to zaczęli masowo popełniać tam różne drobne wykroczenia. Jak z kolei
    dany urząd nagle ujawnił kilkadziesiąt wykroczeń popełnionych przez
    Polaków, no to zaczął kombinować, jakby proceder ukrócić. No i im się
    opłącało wymyślić procedurę ścigania za granicą. W Polsce Niemcy z kolei
    jakoś masowo wykroczeń nie popełniają., Jak w danej jednostce Policji czy
    firmie parkingowej mamy jedno wykroczenie popełnione przez obcokrajowca, no
    to łatwiej tu wrzucić do kosza, niż kombinować, jakby tu ścigać tego
    Niemca. Ale to tylko moja prywatna teoria, bo tematu nie zgłębiałem.

    Inny pomysł, to różnica w systemie prawnym. O ile się zorientowałem z tych
    kwitów, to w Niemczech fotoradary i parkowanie są ścigane w trybie
    administracyjnym. W Polsce jest to procedura karna (wykroczenia na
    fotoradarze) i cywilna (parkowanie).