    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?
    Date: Sun, 28 Nov 2010 23:38:14 +0100

    W dniu 2010-11-28 22:53, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:icufui$kgr$1@news.onet.pl...

    > Jeszcze nie dawno tak było. Skutkiem jest kilka milionów samochodów,
    > ktorych sprzedaż zgłoszono, ale zakupu nie. System u nas jest
    > niewydolny, bo w praktyce brak możliwości wymuszenia wypełnienia
    > obowiązku rejestracji. W normalnym kraju wydział komunikacji właściwy
    > dla sprzedającego, gdyby nei otrzymał wiadomości o rejestracji pojazdu
    > przez nabywcę, powinien złożyć zawiadomienie o wykroczeniu. W Polsce
    > tego nie ma i wszyscy mają w głębokim poważaniu ten obowiązek.
    No więc skoro w PL nie ma obowiązku ani nakazu ani innej podstawy do
    zgłaszania przez sprzedającego do wydziału komunikacji zmiany
    właściciela, to sprzedający nie popełnił żadnego przestępstwa ani
    wykroczenia nie robiąc tego.
    Skoro nie musiał i (zgodnie z przepisami nie miał jak zgłosić tego
    faktu), to nikt (a tym bardziej jakaś niemiecka straż miejska albo
    duński urząd do spraw rybołówstwa) nie może go w żaden sposób ukarać "bo
    ktoś nam zgłasza że kiedyś to było jego auto". Jakby tak było, to by
    rodziło wielki idiotyzm, bo równie dobrze mógłby dostać pismo (nawet
    pomijając kwestie obcego języka) dotyczące zupełnie innego auta, którego
    nigdy nie był właścicielem. I jak miałby udowodnić że nie był właścicielem?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173