    From: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalne rozpowszechnianie
    Date: Wed, 26 Nov 2003 10:00:28 +0100

    Użytkownik "xxx" <x...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bq0qou$aqo$1@helios.nd.e-wro.pl...
    > Dostale dzis od swojego prowaider cos takiego
    > "Witam.
    >
    > Dostaliśmy zgloszenie o udostepnianiu przez Pana/Panią materiałow
    > łamiących prawa autorkie:
    >
    > Infringed Work: Better Luck Tomorrow
    > Infringing FileName: Better_Luck_Tomorrow_(2003).DEiTY.ShareReactor.avi
    > Infringing FileSize: 734595072
    > Protocol: eDonkey

    [ciach]

    Tu jest jeszcze jeden ciekawy problem. Przy protokole eDonkey nie zawsze
    udostepnia się całe pliki, najcześciej są to jedynie segmenty, oderwane od
    całości. Niezależnie jednak od tego, czy ma się na ściągnięty tylko jeden 9
    MB segment czy cały 700 MB film, rozmiar pliku na dysku jest ten sam. Teraz
    mozna zadac pyatnie, czy udostepnienie części pliku zawierającego utwór,
    częsci w większosci przypadków nie możliwych do odtworzenia stanowi
    naruszenie prawa autorskiego. Czy 9 megowy fragment pliku zawierającego film
    jest utworem czy nie? Nie można go odtworzyć, filmy ewentualnie mozna
    podejrzeć, gdy ma się pierwszy segment i następne, ale w przypadku gier nic
    się nie da zrobić. Czy taka sieczka informacyjna jest utworem? Ktoś mi to
    kiedyś porównywał do kartek wyrwanych z ksiażki, albo pociętej taśmy
    filmowej, ale książkę mozna czytać, a film ogladać nawet, gdy mamy tylko
    jego kawałki. A plik komputerowy to jedynie ciąg zer i jedynek. w większości
    przypadków nie do odtworzenia.

    Ktoś ma może na te temat jakąś wiedzę? Albo przemyślenia?